TyraTok

Livet är ett äventyr!

Julrusch, it´s a fact...

Publicerad 2011-12-10 22:49:25 i Allmänt,

... därför kändes det skönt att lalla runt på staden utan att känna stress.
Mannen och jag åkte ner med gratisbuss,  min arbetsgivare Västerås stad bjuder på lördagarna i december, tidigt på förmiddagen och kollade runt lite,  mest efter en jacka till mej men även på klappar.

Vi fick ett infall och tog gratisbussen vidare mot det stora shoppingcentret Erikslund.
Väl där började vi med att äta kina-buffé innan vi strosade runt en sväng.
Bussen ner mot city igen var inte lika snabb, kanske beroende på bilköer men vi frös och tänkte oss en irish coffe på någon pub men hittade ingen öppen så när tolvan lägligt gled in framför oss åkte vi hem.

Dagens julbild!



Denna stake köpte jag på PRO:s loppis för fem ynka kronor men då var den trävit och rätt ful.
Med lite omtanke, slipning, vitmålning och servettdecoupage blev den lite snyggare.

Olle trodde han fått ett sådant där populärt babygym i kattform när jag hängt tvätt igår och var så nöjd när han fått ner det mesta...



Imorgon är helgordningen återställd här,  mannen ska vara i skogen klocka åtta och jag får sovmorgon. :o)

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-12-11 01:02:15

Det är lite roligt det där med män som går till skogen varje ledig dag på morgonen. Min tror att jag har tråkigt när han är borta, men det är faktiskt ganska lugnt att få egentid när man som jag träffar så himla mycket folk på jobbet varje dag. Tystnaden och lugnet är balsam.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-12-12 15:58:39

Haha, hade kunnat vara hemma hos mig! Vet du, jag är så innerligt trött på två understimulerade kattrackare just nu! Dom håller på att riva hela bygget! Ut vägrar dom gå, herregud man kan ju bli blöt eller kall om tassarna...

Puh, lyssnar mellan varven när dom vässer klorna på bäddsoffan i gästrummet och inser att det inte finns mycket jag kan göra annat än gapa och skrika och det orkar jag inte..kanske dags att skaffa klösbräda?

Krya på dej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela