TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så var glada julen slut...

Publicerad 2011-12-26 16:40:35 i Allmänt,

... näe...
...det är den väl inte men just de intensivaste dagarna är över och det har varit så bra så bra... förutom att jag saknat dotter D men vi pratades vid på julafton och skickade lite MMS till varandra.
De var mest nöjda med mössorna! :)



Dotter J fick en likadan här och var lika nöjd.



Chabo och Günther i norr var också nöjda med klapparna från Olle...



Tequila var nog nöjd med sina ben,  liksom Gaia som fick ett ben och en leksak att slita runt med.



Jag fick tavlan jag ville ha av sonens alster!



Jag verkligen älskar hans stil!

Så fick jag en jättefin lykta av dotter J och T som jag önskat länge.
Hade snöat in mej på en vit men den svarta var ju mycket snyggare!



Av mannen fick jag Nintendo Wii med balansplatta som jag önskat så länge och på julaftonsnatten tränade vi som tokar, sonen och jag. Vi bowlade, spelade tennis och en massa annat.
 Hur kul som helst och igår när vi hade sex av alla barn här körde vi en vända igen så både sonen och jag hade träningsvärk idag. :o)

Tur att man kan träna hemma nu direkt efter maten.



Vi är ju inte så många vid vårt julbord, i år två färre än vanligt dessutom,  men så blir det ju när våra släkter bor i Finland respektive Norge.
Det brukar vara barnen med respektive och så storebror förstås och det är ju huvudsaken.  
Vi fick i alla fall plats i vårt kök trots att det inte är så stor matplats... och trots att det fanns en riktig tjockis med närmast kameran... usch för att se sej själv på bild, haha.
Tror jag får köra mycket Wii i januari... och februari... osv.

Olle då... ja... han fick inte så mycket paket men många smakbitar från julbordet och sina älskade godispinnar men han var nöjd med snören och påsar som låg på golvet.



***  *****  ***

Lite senare...

Nu sitter jag här nöjd i soffan... när mannen kom från skogen idag ville han åka och kolla efter en frys eftersom han ska stycka älg i morgon och vår lilla är fylld till bristningsgränsen efter att den lilla extra frysen jag ärvde efter syrran drog en sista suck för någon månad sedan.

Vi åkte till El-Giganten och hittade en kyl/frys för 3990 kr på rean... hmm... varför köpa en halvhög frys när vi också behöver större kylskåp just nu... spelar väl ingen roll om vi har två kyl/frysar en period... den här nya tar vi med oss när vi flyttar i så fall.
Sagt och gjort,  en fin silverfärgad pjäs står nu i köket,  tack för hjälpen R2.

Jag hann också springa in på Stadium Outlet bredvid och hittade en lila täckjacka för 290 kr!
Jojomen,  handskar till mannen för 60 kr och fina skinnvantar till mej för 150 kr...  fyndat och klart!
Nu... en liten glögg! :o)

God fortsättning!

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-12-26 17:31:08

Hej o god fortsättning! Jag vill också ha Nintendo Wii!!! Vad kostar den? Behöver man någon annan utrustning till förutom teven? Kinekt är det något liknande?

Det är ju hopplöst att motionera när det är halt o jävligt ute och man inte har bil så man kan ta sig till en träningslokal...

Ni blåste inte bort inatt då, här blåste det som sjutton men sen sov jag som en stock efter lite whisky i glaset

Kram

Förresten, lika avis är jag på mössorna också, dom är ascoola!

Postat av: Britt

Publicerad 2011-12-26 22:55:40

Träningsvärk? Det borde ju ge lika mycket träningsvärk som annan träning...och måste ju vara tusen gånger roligare.



Lyktan är verkligen fin.

Postat av: Densa

Publicerad 2011-12-26 23:07:00

Vad var det du skrev nu igen, att du skulle posta den gamla kylfrysen till Åsele?? :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela