TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kursarhelgen...

Publicerad 2011-02-13 17:59:56 i Allmänt,

... är över och några alster påtade jag ihop även om denna kurs var mer styrd än den förra.
Vi hade inte samma kursledare, den här tjejen,  som verkligen var jättegullig och bra var mer strukturerad och följde en plan mer än ledare på kursen i höstas.

Visserligen skulle vi börja med samma moment, att pensla silver på ett löv men kollega M och jag protesterade för det gjorde vi ju flera stycken på förra kursen.
Då fick vi rita ett mönster på ett papper och pensla på flera lager och vi gjorde båda hjärtan.



Jag gjorde två och tanken är att de ska sitta i samma ring... vi får se.
Ser inte alls snyggt ut i närbild... hmm... :S

Sedan skulle vi göra ett rör men det kände vi att det har vi inte någon användning för sådär direkt så vi gjorde ett hängsmycke med rundning till rör i överkant att trä kedjan igenom.
Bild kommer senare eller snarare två bilder för jag gjorde ett större sådant med pärla i idag.

Det har varit en rolig helg,  trevliga kurskompisar och mysig miljö i ett inglasat uterum ute i Ekbacken. :o)
Smolket i helgens bägare var att vi igår kväll fick ett samtal om ett oväntat dödsfall i bekantskapskretsen... en tvåbarnspappa med tredje lilla på gång dog så orättvist och hastigt i en hjärnblödning natten mellan lördag och söndag.

En av de snällaste och trevligaste män jag mött...  vila i frid Anders.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2011-02-13 21:51:35

Kursen låter trevlig, men vad trist det är när unga människor, småbarnsföräldrar dessutom, avlider. De borde få leva, tycker man. Barnen behöver sina föräldrar.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-02-14 22:37:06

Himla orättvist är det när småbarnsföräldrar dör. Det får liksom inte hända.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela