TyraTok

Livet är ett äventyr!

Är man gammal...

Publicerad 2011-01-18 13:30:11 i Allmänt,

... när man sitter och diskuterar isdubbar och broddar till kängorna med en äldre dam på bussen? :o)

Hon var mäkta imponerad över mina, hennes hade bara två dubbar på hälen så jag fick tipsa henne om var jag handlat mina... fast det sprack för hon har inte internät.

Detta var igår, då var jag sen och tog bussen... idag hade jag mer tid och tog en rask promenad.
Tog inte kängorna med broddar utan stövlarna eftersom de flesta trottoarern nu är rena från isen.
Men jag blev sur... både i humör och högerfoten.
 Mina stövlar som jag köpte i höstas har gått sönder i hälen så det läckte in!
De var inte jättedyra men för 379 kr trodde jag att de skulle hålla en säsong...  ska gå tillbaks till affären med dem efter jobbet och se vad de säger...

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-01-18 22:55:25

Har precis varit ute en sväng med Watson det var så skönt med isfria gator. Även jag har broddar men har ännu inte satt på dem, det var väl därför jag snubblade till häromveckan då när jag svimmade i hissen upp för att det gjorde så förbenat ont i armen. Imorgon ska jag åka buss till vårdcentralen och ta prov natten ska bli kall så det är säkert halkigt värre imorgon.

Kram

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-19 06:58:04

Jag har lagt bort mina gummispiralhalskydd! Saknar dem verkligen. Men jag använder ett par tjocka stövlar med utfällbara dubbar just nu istället. De funkar så länge det inte är jättekallt. Himla skönt att ha halkskydd i alla fall

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-01-19 09:12:13

Morning! Broddar är ett måste!!!! Här var det blixthalka igår...grrr!

Kul med halvåttahosmig.....trodde du skulle vara med!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Berith

Publicerad 2011-01-19 11:10:41

Tråkigt med dina stövlar, man blir sååå besviken...:(

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-22 11:33:56

Gammal och gammal... kloka kvinnor skulle jag vilja kalla er istället. Att nonchalera halkan kan ge frakturer och det är inte kul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela