TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag trodde jag fått...

Publicerad 2011-01-16 11:19:51 i Allmänt,




... med alla tomtar men en håller sej kvar,  vill inte flytta ner i kartongen.
Får be mannen plocka ner honom när han kommer hem för den här killen hänger uppe i kroken till taklampan.

Jag är bara 155 cm,  eller nu tog jag i... jag verkar ju ha krympt til 154 cm så dit når jag inte. :o)
Mia undrade om inte 63,1 är en normal vikt men inte om man är så här liten.
Dessutom så hamnar det mesta av min övervikt på mage och  bröst... inte snyggt alls.

Innan jag fick barn vid 21 års ålder vägde jag 40 kg, efter första barnet, sonen,  vägde jag 39.
När andra barnet, dotter J tittat ut vägde jag 43 och efter dotter D stannade vikten på 46 kg.
Dessa tre födde jag mellan augusti-82 och januari-86 år så man sprang väl av sej mellan varven. ;o)

Ändå såg jag inte spinkig ut för jag har väldigt klen benstomme fck jag reda på när jag var på ryggrehab för många år sedan.
Jag har alltså mycket fett i förhållande till vikten och nu när jag alltså passerat 60 kg med råge och har 35-40% fett i kroppen... urk... 55 kilo är ett mål jag har som inte skulle vara helt orimligt.
Att man inte kan se ut som 25 när man snart fyller 50 är jag fullt medveten om!



Kommentarer

Postat av: Titti (f.d SkogsHuldran)

Publicerad 2011-01-16 16:25:19

Kikade in via Fruntamaken för att säga hej! Vi läste hos varandra ibland förut när jag hade blogg! Du skriver så himla frejdigt och utan krusiduller, precis som det är. Kul att läsa hos dig igen!

Kramar

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-16 17:55:22

Ja, jag kan mycket väl tänka mig att bli av med några kilon också. Det sker automatiskt när det blir ljusare och varmare utomhus. Då rör jag mig mer till vardags, nu när det är halkigt så blir det inte så mycket promenader för mig. Försöker få upp litet flås via gym o simbassäng nu, gör väl en del på kilona också, i bästa fall.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-01-17 10:32:47

Men 26 kanske man kan se ut som....fniss...

Det här med vikten är ett ständigt gissel...



Kram//Berith

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela