TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jamen det gick ju bra...

Publicerad 2011-01-27 23:10:38 i Allmänt,

... att utöva så skilda sysslor under en och samma dag!

Vad gäller arkivet har jag plöjt igenom alla akter med hjälp av kollega I, rensat ur så vi har fått åtta hyllplan rena.
Nu ska det bubbas hyllor och möbleras om, vi får nog fasen plats med en bar därinne till våra after-work-kvällar. :o)

Afron gick jättebra!
Dels kunde man hänga med lite nu andra gången utan att koncentrera sej alltför mycket på att kolla in ledaren och så gjorde jag inte bäckenvrickningar utan körde zumbahöfter istället.
Inte ont alls i ländryggen,  bara lite i höften men det har jag vad jag än gör så det står jag ut med.
Man lär så länge man lever sägs det. :o)

Seansen var spännande!
Jag gick med dotter D:s kompisar och vi satt med min kollega R-M och hennes vänner.
Den ena damen gick mediumet Christian direkt på och det var klockrent.
Han har efter seansen fikapaus och sedan frågestund och jag är så fascinerad över människor... vad de upplever och vill veta.

Nu är jag ännu mer taggad att boka plats när Terry Evans kommer till Västerås i slutet av mars.
Dotter J vill följa med men idag fick hon äntligen besked om att hon ska få åka tillbaks till behandlingshemmet för avgiftning inom den närmaste månaden med löfte om eftervård och sysselsättning här hemma, HURRA!!

Hon var på möte idag och efter det gick vi en sväng på sta´n och småhandlade lite krafs på halva-rea-priset.
När hon åkte åt sitt håll och jag sprang på min buss satt en parant äldre dam på bussen som studerade mej.
Jag tyckte hon var bekant så jag kikade till några gånger men kom inte på vem det var.
Då frågade hon mej om jag var ledsen.
Eh... nej, svarade jag lite förvånat.
Men du ser så ledsen ut,  din vackra ögon är ledsna.
Jag skrattade till och sa att det är tvärtom, jag är glad men jag är trött.
Vi började prata lite om livet i stort... ett underligt men underbart möte.

Senare på kvällen pratade jag på FB med gamla grannen från byhåla och vi pratade om möbler och Blocket.
Hon hade hittat det hon sökte och jag berättade att vi inte blev av med vårt stora furubord.
Vips var det sålt till C, preciiiis vad hon behöver!

Slutsummering:
Det har varit en ovanligt bra dag!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2011-01-28 08:23:49

Vad skönt att höra att det är saker på G för J. Jag håller tummarna! :0)

Postat av: Berith

Publicerad 2011-01-28 10:20:28

Va roligt Titti, såna dagar behöver vi!!

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-01-28 16:39:49

Så skönt med ett positivt besked för dotter J. Hoppas det går bra.

Postat av: Hanna Skattberg

Publicerad 2011-01-28 17:01:12

Hej , hur mår du?:p

Postat av: sandra (y'

Publicerad 2011-01-28 17:24:25

Fin blogg, besök gärna min. :)

Postat av: kajsa

Publicerad 2011-01-28 17:49:51

Hej!



Jag har en tävling ( veckans blogg )

Om du vill delta så kan du bara besöka min blogg och kommentera inlägget veckans blogg så vet jag att du är med ! :)



ha de bra och lycka till



Skrh.blogg.se

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-29 06:26:50

Måste vara skönt för Dig att dotter J får det bra med en omstart. Det låter tryggt och genomarbetat med det koncept Du beskriver, med uppföljning och allt.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-01-29 08:10:40

Håller tummarna för din dotter!



Men...visst har ni väl ganska nyligen flyttat?! Och nu dags igen? Stånk!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-01-29 16:53:20

Hej! Såg att dom förut hade seans här i vår lilla byhåla, i bystugan, och skulle visst komma tillbaka i mars. Undrar om man skulle våga sig dit...

Ja när snösmältningen kommit är det ni som kommer upp o hälsar på, har sett att vägarna till fiskeställena inte plogas så där är meterhögt med snö nu...känner mig så begränsad när det inte går att ta sig ut i skogen.

Ha en fortsatt fin helg, det lät ju jättebra för dottern!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela