TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tre sovmorgnar...

Publicerad 2011-01-02 12:09:41 i Allmänt,

... kan det bli bättre!

Fast inatt var sängen full av en tvåbent och två små fyrbenta som alla tyckte att dom skulle ligga på min halva  
 så sömnen har inte varit den bästa förrän framåt morgonen.

Igårkväll var mina tre barn här och åt,  det är så nice att umgås när yngsta dotter är i staden så man får prata med alla tre samtidigt.
Vi brukar ha intressanta diskussioner om ditt och datt.
Dom har skarpa hjärnor alla tre!

Idag är inget planerat vad jag kan minnas förutom tvättande och plockande.
Mannen hade tack och lov diskat i morse så det momentet slipper jag idag, och sedan åkte han för att pimpla.
Hade solen varit framme och temperaturen något mildare hade jag följt med men det går fler fisketåg.



Kanske börjar jag plocka bort lite tomtar,  det är så skönt för jag kan packa ner det rejält eftersom vi flyttar i maj.
Då är det redan packat och klart!

En promenad med Tequila blir det förstås, man får passa på innan hon far upp till norr igen med dotter D.
När hon är här inser man hur mycket man saknar att ha hund och i synnerhet henne, den mysigaste och enklaste hunden i världen. :o)



Spök-katten Triss på armstödet har börjat vänja sej vid hennes närvaro,  han försöker till och med ta hennes svans ibland men inte mer än så.
Fast dom har insett att han struntar fullständigt i dem så det sitter kvar på golvet när hon går förbi nu.
Blir tomt både för dem och oss när hon åker...

Imorgon ska jag ta dotter J till lasarettet för besök,  vet inte riktigt vad dom ska göra men vi måste styra upp så inte operationen blir på tisdag när det är begravning.
Det måste dom väl ta hänsyn till?

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-01-02 13:01:42

Det är mysigt med hund även vår fast han sannerligen inte är enkel.

Postat av: E

Publicerad 2011-01-02 20:36:28

Men hallå där, flyttar i maj? Det har du minsann inte berättat om här. Eller är jag senil? Uppdatering tack! :0)

Postat av: TT

Publicerad 2011-01-02 23:20:36

Jamen E, det har jag skrivit om här faktiskt. ;o)

R flyttar ur lyan på Odensvi så vi flyttar dit, halva hyran mot här även om det blir avsevärt mindre.

Får se hur länge vi står ut i en tvåa, haha.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-03 03:25:04

Det är verkligen en bamsig hund! Syns när hon ligger i soffan och man får något att jämföra med. Visst saknar man hund när man inte har någon, jag har nog nästan aldrig levt utan hund, bara några år där i slutet av tonåren.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-04 04:04:49

Ja, hoppas ni kan styra så mycket att inte begravning o operation sammanfaller. Tomtarna har snart gjort sitt för den säsongen, men några dagar till får mina vara uppe i värmen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela