TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fega människor som kastar anonyma lappar...

Publicerad 2011-07-18 21:53:10 i Allmänt,

... på vägen utanför min stuga har jag inget till övers för.

Denna lapp fann sonen en dag.



Där står "POLIS!  Om du inte tar ner dina skitteckningar ur skogen kommer du att bli polisanmäld.  Du har två dygn på dej."

Det handlar alltså om hans graffiti-projekt där han spänner upp plast mellan träd och målar för att sedan filma.
Han har skrivit ett himla bra svar!



Hoppas ni ser texten!

Det är ju inte första gången det sker anonyma påhopp i de här trakterna.
Någon "trevlig" grannen anmälde oss anonymt till Borlänge kommun när de tyckte att vi hade ett för fult förråd på tomten för ca 6-7 år sedan.
Nu har vi nog den snyggaste tomten i backen men det nämns inte... inte ens anonymt! :D

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2011-07-18 22:47:28

Vilket jäkla bra svarsbrev din son skrev!

Satt och flinade för mig själv då jag läste det.

Visst finns det för mycket utav inskränkta människor, som inte kan acceptera nåt nytt tänkande, nej för sjutton! Allt ska vara som det varit åtminstone de senaste 50 åren...

Så fega!

Varför inte komma och fråga vad det handlade om, det som fanns i skogen, de visste ju vem som gjort det!?

Åhhh...jag blir så f-bannad på folk!

Ha dé

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-07-18 23:30:04

Tio poäng till sonen och hans svar!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-07-18 23:55:24

Nämen, stick o brinn säger jag bara till idioterna

Postat av: Britt

Publicerad 2011-07-19 00:03:51

Det är som lapparna i tvättstugan...kan orsaka världskrig.

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-07-19 08:42:40

Kan tyvärr inte läsa lappen men människor som använder sin dyrbara tid på jorden till att nagelfara alla andras leverne kommer på den yttersta dagen att fråga sig varför de inte levde ett eget innehållsrikt liv - fokuserat på sig själv. Synd att de inte har vett att skaffa sig ett eget liv! FY!

Postat av: E

Publicerad 2011-07-19 11:23:45

Hejja Robbe! :0) Men ordna bevakning av husvagnen om nätterna, den lär väl verkligen sticka grannarna i ögonen! :0)

Postat av: anne

Publicerad 2011-07-19 20:00:01

Men va' f-n...



Vad är det för dumskallar!?! Vad vill de ha ut av sådant trams?



Bra svar sonen skrev. Delade han ut det i grannskapets brevlådor eller satte han upp det i skogen han också?

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-07-20 09:35:17

Nu vet jag inte alls hur sonens skogsgrafitti-installation ser ut. Om det är en massa plastskynken som han hängt upp bland träden och det vore i min närhet så skulle jag också fundera på vad det var och om det skulle bli hängande kvar för alltid. Om jag inte visste innan förstås!



Men jag skulle naturligtvis fråga Din son i så fall, inte skriva lappar och skicka med hotelser.



Intressant med en son med konstnärsambitioner. Det måste leda till många intressanta resonemang föreställer jag mig.



Kul att vi förmodligen var i Stockholm samtidigt, dock utan att råkas. Vårt program var rätt fullspäckat, i alla fall mitt så det hade nog inte varit någon chans till det ändå, även om vi vetat om.



Hur går det med Sillerudsbesök? Nu är vi hemma större delen av sommaren som är kvar (om man nu kan kalla det här regnblaskandet för sommar!)

Postat av: Herta

Publicerad 2011-07-25 18:28:16

Vilken tokpelle! Och vilket trevligt svar Din son har skrivit. Hoppas De hör av sig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela