TyraTok

Livet är ett äventyr!

Orken tröt igår...

Publicerad 2011-07-10 18:18:40 i Allmänt,

... så när mannen cyklade iväg mot den stora marknaden på Johannisgberg för att hjälpa Ö stannade jag hemma för att fortsätta mitt eviga plockande för att försöka få plats med allt här i tvåan.

Så ringde han och tyckte jag skulle cykla ut jag med och jag tog mej i kragen och började min tur. 
Nere vid Lögarängen var det knökfullt med folk redan när jag kom vid 16-tiden och tokvarmt.
Jag gick med cykeln bland allt folk men började bli hungrig och törstig så jag vände hem igen för att fixa lite mat istället.
Vafalls... TT har blivit en gammal bangare!?  
Jaja... jag är femtio nu så jag tar det som ursäkt, haha.

Vid 19.30-tiden satt jag på balkongen med ett glas rosé när mobilen ringde och mannens nummer syntes i displayen men det var Årets suring Ö som hojtade att jag skulle ta på mej prickiga kjolen för nu skulle det cruisas, haha.
Jag äger ingen sådan men hittade väl paltor som passade så jag fräschade upp mej och var lagom klar när Buicken svängde in framför huset med mannen som chaffis, som vanligt.
Ö var i sitt esse och frugan K serverade mej ett glas rött när jag kravlade in i baksätet, ytterst trevligt.

        

Det är lite mysigt att följa PM från bilsidan också men det tar sin lilla tid att komma runt ett varv.  Vi skulle samköra tre bilar men det var bara vi som kunde genvägarna så vi fick ta matpaus själva vid Lögarängen och jag tipsade om den wokade renen vi åt kvällen innan och den gillades.



Alla mumsar!

Vid halvtvå-tiden mullrade vi ut mot byhåla så Ö och K kom hem och så fick vi tillbaks vår husbil som de lånat under tiden de bodde på marknaden.
Kändes lite mysigt att susa hem i den i natten,  semesterkänsla!

Idag har det varit kalas för mina barns nästa yngsta syster som fyller åtta år idag,  om en månad är det exmakens yngsta som fyller fem.
Lilla J verkade nöjd med presenterna,  hon ville inte ha kläder utan böcker och saker till skolan... påminner så starkt om storasyster D så man tror det är kloning både i utseende och sätt.

Imorgon är det jobb igen men bara fyra dagar,  sedan kryssning till Helsinki! :o)

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2011-07-11 08:04:56

Fika efter jobbet tisdag? :0)

Postat av: TT

Publicerad 2011-07-11 11:00:25

Blir bra det!

Postat av: E

Publicerad 2011-07-11 14:08:30

Lunch istället, vid elva?

Postat av: TT

Publicerad 2011-07-11 15:47:47

Lunch vid 11 blir helt OK!

Postat av: E

Publicerad 2011-07-11 18:49:32

Ses vid elva, Punkt. Om du kommer ihåg? ;0)

Postat av: TT

Publicerad 2011-07-11 19:24:30

Haha, jag sätter en post-it-lapp i pannan på en gång!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-07-12 06:56:39

Morning! Härliga foton o text hos dig!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela