TyraTok

Livet är ett äventyr!

Midsommar i bilder...

Publicerad 2011-06-27 23:20:47 i Allmänt,

... fast jag hittar inte sladden som för över bilder från kamera till dator... vilken tur att man tar så mycket bilder med mobilen.

Vi tänkte ju åka upp tidigt på torsdagen eftersom jag tog mej lite ledigt men regnet öste ner så jag städade och röjde här hemma istället vilket förstås var välbehövligt.
Vi åkte på eftermiddagen och cheeeez vad fullt det var på Willys i byhåla där vi handlade och likadant i Ludvika där vi skulle komplettera med det vi glömde i trängseln.
Trodde aldrig vi skulle komma genom staden.

Sonen hade röjt så fint bakom huset så köket blev ljust och fint och även fällt en gran så vi eldade blött ris på kvällen...  gissa om jag väntade på att brandkåren skulle komma.



På midsommarafton höll sej dock regnet borta så vi kunde vara utomhus och dotter J med pojkvän T kom med broder på förmiddagen.
Det var lite spännande att se hur hennes två katter skulle gå med mina två och dotter D:s,  de tre hade ju anpassat sej till varandra under veckan.
Vi ringde systerdotter och frågade om vi fick låna deras hus så J:s lilla hushåll kunde kampera där och det gick bra.

Detta var det närmaste det kom till kamp mellan Olle och J:s Buddha, två kaxiga katter.



Gråa Buddha låg på stenen och Olle smög omkring bra länge och trots att Buddha fräste och spottade så klev Olle upp på stenen och fick Buddha att springa hem.
Mer än så blev det aldrig...  och lilla Lasse har bara lallat runt och var kompis med alla katter, helt otroligt att det gick så bra.
Grannen hade ju berättat att hennes man sett en stor varg bara några hundra meter från husen så varje kväll var vi noga med att ta in katterna men det var inga problem alls.



Olle och Lasse var helt slut varje kväll och sov så gott i Tequilas fåtölj för hon flyttade in till dotter D:s sovrum.



Åh, vad den här synen är kär! 
Tequila börjar bli till åren och vill inte gärna gå i trappor men hon älskade verkligen att vara tillbaks i "sin" stuga. Direkt hoppade hon upp i sin fåtölj och katterna brydde hon sej inte ett dugg i.
"Hennes" katt Chabo var borta rätt länge på kvällarna men när hon gick ut och letade så kom han fram!

Den här synen var också häftig att se på tomten när vi kom!



Sonen hade spänt upp plast mellan två träd och kreerat!
Kolla in hans blogg så får ni se en annan häftig målning han gjorde uppe i skogen vid en Dammsjön.

Som vanligt ska det grillas på midsommarafton.



Sonen i full färd med att fixa sina spett.



Mums blev det!

Midsommardagen lunkade på,  jag målade ett bord som jag alltid gillat trots att det börjar bli skevt.
När brorsan berättade att det är hans farfar som gjort det blev det ännu viktigare att hålla det fräscht.

Vi har ätit, badat bastu, kastat ringspel, spelat fotboll både ute och ungarna via TV-spel, vi har plockat blommor och gjort ett besök på kyrkogården Smälla som ligger några hundra meter från vår stuga.



Jag har aldrig varit här fast vi haft tomten sedan slutet på 60-talet men nu gick jag dit med dotter J när vi var ute för att plocka lupiner.
Vacker kyrkogård vid sjön Hästsveden och så fint med krattade gångar!

Det var en skön och lugn midsommar fast visst saknade man exkroken med familj lite, de har ju varit med några år nu och ungarna är så kul att umgås med. Men de skulle till Norge på bröllop så vi får ta en helg senare i sommar med dem.

Kanske anfaller jag er med fler bilder när jag hittar sladden! :o)


Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2011-06-28 09:45:27

Ni ser ut att ha haft en härlig midsommar både djur och människor.



Klart snyggt "målat". Var in på sonens blogg och kollade också. Han har verkligen talang. Klart smart att måla på plast...på så sätt blir ju konstverket mer mobilt än annan graffiti som målas på väggar och annat.



Kyrkogården ser fin ut. Jag älskar att gå på kyrkogårdar och titta. De är ofta så vackra med alla blommor och träd.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-06-28 14:28:18

Det såg trevligt ut, sonen behövde inte ens långbyxor för myggen? Här har vi gott om de gynnarna nu på kvällarna...

Är alla katter kastrerade? Vår stackars Astrid är i höglöp, hon beter sig faktiskt riktigt opassande, lägger sig mitt på vägen med rumpan i vädret, haha Och så har vi bara kastrerade hanar här som skuttar upp på hennes rygg och ner igen på nolltid...

Inte lätt alla gånger, skoj i alla fall att alla hölls sams. Och bra att ni inte lämnade lurventussarna till vargmat, huvaligen

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela