TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ingen rast...

Publicerad 2011-03-25 22:53:50 i Allmänt,

... ingen ro... bara handla och bara gno... så har dagen sett ut.

Vi har handlat mat till lite fest imorgonkväll...  vi har varit på två olika apotek...  ett för migräntabletter och ett för drycker som kan orsaka annan huvudvärk.

Vi har slängt en massa grejer och köpt lite nytt som behövs... t ex torkställningen som katterna klättrat sönder.
Tur IKEA är billigt, och är i Västerås rear dom ut massor nu när dom ska flytta tvärs över staden till ett nytt stort fint varuhus.

Jag har även varit på shoppintur med dotter J och T och jag fick en hemlig glimt av en guldglimrande grej som J inte vet om... hmmm. :)

Nu ikväll har vi lagat mat, imorgon anländer mina bröder med ex-svåger + bror men eftersom de verkar festa ikväll tror jag det blir lite senare på dagen.
Tur för då hinner jag med sista rycket av städning.

*** ***** ***

Igår skulle lmin syster fyllt 57 år och ikväll fick jag ett MMS av systerdotter som hade varit på graven och även köpt en blomma från mej, raring.



Hennes död har tagit udden av mina födelsedagar eftersom vi fyllde dagarna efter varandra och ofta firade ihop.
Hennes femtioårsfest var i antågande och vi hade börjat planeringen när hon fick en hjärnblödning och somnade in.
Jag saknar dej min systeryster!

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-03-26 00:55:10

Det var en vacker sten och ett fint arrangemang. Du har förlorat flera nära och kära på kort tid. Det måste kännas tungt ibland när tankarna och sorgen gör sig påminda.

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-03-28 06:34:01

Tungt att mista en syster...



Kram

Postat av: Dansbandsfrun

Publicerad 2011-03-28 16:24:23

Ibland finns inga ord. Man kan inte förstå hur man än försöker.

Vacker sten o vacker plats.

kram

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-03-28 23:28:07

Fy va trist med din syster, det är ju så att man ska aldrig räkna med att livet fortsätter som ingenting, man vet aldrig när det är ens tur...

Hur var seansen, något spännande du fick veta?

Skräddartorpsfallet är ju där vi förut campade och som vi sa passade er som handsken. Tar fem minuter med bil från oss, "ler" så vi väntar på ert besök

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela