TyraTok

Livet är ett äventyr!

Idag gick det bra...

Publicerad 2011-05-24 22:25:56 i Allmänt,

... hela dagen faktiskt!

Mannen fixade en hel massa kartonger genom en annons på Blocket och den snälla damen ville inte ha något alls utan gav med en stor fin korg också. 
Hon ska få fisk i utbyte och det var hon glad över.

Jobbet gick bra och jag sålde lite smycken på jobbet idag, jättekul att folk gillar det man gör.
Så köpte vi laminatgolv i silverek,  sonen var med som bärhjälp i utbyte mot skjuts hem. :o)
Vi fick två bra parkeringar när jag gick till  föreningens expedition och jag träffade gamla grannar, jättekul!
Innan jag hann ut var jag åter inne i fritidskomittén! :D

Men sen gick det inte lika bra...



Mobilen gled ur fickan på munkjackan och hamnade med displayen ned i asfalten... åjåj, suck och belägg!
Måste leta rätt på papperen och kolla om försäkringen gällde en månad eller tre... eller om det går på drulle eller om jag måste skicka iväg den och betala själv.

Högst irriterande!

Tur att detta bara är billiga läsglasögon...



De bara föll isär när jag höll i dem, haha.  Inte min kväll ikväll inte!

Vi for iväg för att inhandla en ny mobil för mannen vill ha min sedan när den är lagad och jag såg en så fin lila lite mindre HTC Wildfire S för 2295 på El-Giganten.
Tyvärr fanns inte en enda att uppbåda i hela Västmanland och då kan man banne mej ta ner skyltexemplaret och skriva slutsåld!

Vi åkte över till Media Markt och där fanns det flera, dock för 2495 kr och lägsta-pris-garanti kunde killen inte fixa av den ena och den andra anledningen.  Vi måste kunna bevisa att det var lägre pris på El-Giganten.
Så vi tröttnade och åkte hem.  
Jag kan använda min, mannen har tejpat hela rutan men jag ser inte så mycket av vad som står på när det ringer, haha.

Nu måste jag ta min skönhetssömn eftersom det vankas fest på jobbet imorgon.  Klockan 15.00 ska vi vandra genom parken ner till stationen och ta Tingeling-tåg till Kvicksund,  sedan vet vi inte mer! :o)

Kommentarer

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-05-25 07:39:05

Morning! Har läst ikapp en del hos dig..men hänger inte riktigt med ändå...ska ni flytta igen? Lyckat till i så fall! Jag får utslag bara jag hör orden packa o flytta!

Har nog funderat på det där med att mygga in nya bron, fniss!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: åsa

Publicerad 2011-05-25 09:44:41

Du hade både tur och otur alltså...

Flytta, bara ordet ger mig rysningar, men om jag ska fortsätta bli skruttigare och skruttigare så lär vi nog ha det i åtanke..

Kvicksund, där bodde min äldsta dotter i några år innan hon flyttade tillbaka till Falun, det är fint där och jag hoppas ni får en trevlig kväll!

Ha dé!

Postat av: Berith

Publicerad 2011-05-27 09:03:23

Är det nu i månadsskiftet ni flyttat tillbaks till "rätt sida" av stan?

Postat av: Selma

Publicerad 2011-05-27 10:05:41

Vilket tjorv med telefonen.

Postat av: anne

Publicerad 2011-05-27 19:49:36

Du tycks då ha lyckats med flera konststycken! ;)



Hoppas du får ordning på mobilen eller får tag på en ny, en sådan som du vill ha!



Sv. Tack för dina snälla ord. Jag ropar på honom samtidigt som jag kallar på Fluff..Det tar väl ett tag att vänja av sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela