TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man hänger bara med...

Publicerad 2011-05-21 12:15:44 i Allmänt,

... och ibland är ju det tur! :o)

I onsdags ringde mannen till jobbet och undrade om jag ville åka på räk-kryssning på fredagkvällen.
Nej, sa jag,   för jag skulle ut med bästa N men då berättade han att vi var bjudna av LRF för att han hjälpt till på kosläppet så då ändrade jag med och fick boka av med N.

Så igår fick vi skjuts av sonen till vår före detta hyresvärd i byhåla längst bort där vi nästan blev omkullsprungna av alla salukis, haha och fick ett glas rosé innan frakt ner till kanalen.



M/s Strömsholm  var laddad med räkor och gott vin och det var en upplevelse att slussa, det hade jag aldrig varit med om utan bara stått och tittat på.



Lillkillen sliter rejält!

Vädret var helt underbart,  vilken otrolig tajming att vi fick sol när vi skulle ut på kryss! :o)



Vi puttrade på uppströms och en trubadur spelade bra låtar.
Ibland bröt E in för lite allsång och det var himla hög stämning på båten.

När vi kom i land igen fick gå in på Schenströmska herrgården och fortsätta festa lite.
Gott med en Irish coffee för kvällen blev lite kylig vid 22-tiden.



Snälle sonen hämtade oss vid tolv-tiden och jag somnade ovaggad!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2011-05-21 19:24:57

Vad mysigt ni verkar ha haft det och du vet väl, att "allt gratis är gott"!

Ha dé!

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-05-23 06:03:56

Va lyxigt att bli bjuden!

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-05-23 06:04:12

Va lyxigt att bli bjuden!

Postat av: Britt

Publicerad 2011-05-23 22:01:21

Vi har också en båt som kör runt bland kobbar och skär här i Luleå skärgård med samma koncept. Vi brukar avsluta lässåret med en räkfrossa i arbetsslaget och kommer göra så i år igen. Det är verkligen kul...helst om vädret är med en. Visste inte att det fanns i Västerås...men det konceptet kanske finns i varje stad i närheten av vatten?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela