TyraTok

Livet är ett äventyr!

Swisch!

Publicerad 2011-05-08 22:23:20 i Allmänt,

Sa det och så var helgen över!

Igår morse vaknade jag redan 7.30, pigg som bara den, måste vara solen som jag skymtade mellan gardinerna.
Mannen for till byhåla och lånade en släpkärra av snälla kompis E och så packade vi balkongmöblerna, bäddsoffan i gästrummet, gasolgrillen och en massa annat som står i källaren för frakt till stugan.



Stugan stod kvar efter den kalla vintern men vattnet hade pajat så broder kom också upp för att fixa och dona.

Sonen hade hört att vi var på väg så han ville följa med för att kolla att han har nät där uppe eftersom han tänker bo där i sommar och plugga på distans.



Hmmm... inget nät!



Ah,  här nere vid bilen funkar det! :o)

Så grillade vi lite och fick åka två vändor till Borlänge innan vattnet var fixat men nu är det klart för användning.
Vi var inte hemma förrän vid 22-tiden igår kväll och då var vi helt slut,  23.30 snarkades det här i huset.
Otroligt för att vara en lördagkväll i detta hem, haha.

För att kompensera den tidiga morgonen igår så sov jag till halv tolv idag!!
Jag hörde mannen kliva upp och lite senare säga att han skulle åka och hjälpa till med kosläpp... jag orkade inte ens mumla att jag ville följa med... än mindre kliva upp så jag trynade alltså 3,5 timme till, haha.
Fast jag hade velat följa med, har aldrig sett det fenomenet.

Men sen blev det fart med kaffe och dusch innan jag for över till sonen med lite flyttlass.
  Fadern kom också dit med sina två små,  för han har köpt lite möbler av sonen som skulle fraktas bort.
Medan dom körde över möblerna tog jag småtjejerna och gick till lekparken men vi hann knappt dit förrän jag lyckade lägga ett litet dataspel i stora runda gungan så det studsade upp på lilla J:s mun med blodvite och tårar som resultat.
Ujuj... upp i lägenheten och badda med kallt vatten och nu när jag messade ikväll verkar det som hon är OK... pust.
Men hon skyllde inte på mej utan tyckte det var fel att spel är så hårda, gullungen.

Efter att alla möbler var fraktade och jag kört över två backar med barnböcker som stod i källaren till exkroken och kottarna så hann jag hem och äta lite.
Till och med diska och dona innan det var dags att åka med vännen N på inredningsparty.
Fina grejer var det,  jag beställde två fina lila muggar och ett läckert kuddfodral.  Ville köpa två fina buddha-ljusstakar också men de var slut, kommer till hösten så jag beställde dem i alla fall.

När N och jag hade synkat kalendrarna och bokat in två partykvällar här framöver så ringde mannen och undrade om inte jag kunde ta med lite mat och komma till fiskesjön... hmmm... valet stod mellan att vara inne och packa eller sitta i solen och kolla in ett flöte.
Enkelt val så jag bytte om,  packade lite grejer och for iväg med stopp för avhämtning av en kebabtallrik.



Den stora fisken fick mannen på fluga och den lilla fick jag på räka.
Första fisken för i år! :o)

Nu tar jag ett glas rött innan jag räknar ihop mina matpoäng och nattar.

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2011-05-11 07:27:57

Måste testa att kommentera för både E och Inga säger att det inte funkar...

Postat av: TT

Publicerad 2011-05-11 07:28:34

Ah, jag gjorde som du sa Inga, jag publicerade igen, tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela