TyraTok

Livet är ett äventyr!

The skallebank from hell...

Publicerad 2011-05-05 22:21:12 i Allmänt,

... hade slagit sej på min arma lilla knopp så jag fick ringa till jobbet och meddela senare ankomst imorse.

Efter fyra alvedon och lite vilande så kom jag väl mej upp och ungefär samtidigt kom en rar kille med tåget från
Karlskoga för att titta på husbilen. 
Han var faktiskt den första som mailade om bilen,  ca 15 minuter efter att annonsen kom in. :o)

Det var en man från Nyköping här igår och tittade men han blev tveksam när han hörde att vi haft hundar i bilen för hans fru var så allergisk.  Jag hade glömt skriva det i annonsen och han glömde fråga innan han åkte ända hit för att titta.

Nå, värmlänningen gillade det han såg och provkörde, så affären klarades av och han tuffade iväg med min lilla pärla mot Karlskoga.
Det kändes lite i hjärteroten... min fina bil med lila stripes... den är liksom lite kult... men det blir väl skönt att ha lite mer utrymme i den nya bilen när man vant sej.
Jag skickade med de fula tallrikarna som ingick i nya bilen,  killen blev glad när han fick en hel servis med blommiga tallrikar.  Mannen tyckte jag var dum men jag kan garantera att jag skulle inte äta på vita plasttallrikar med rosa rosor på... nääääver.

För att fira meddelade jag dotter J att hon får min treväxlade Monark och sedan åkte jag till Biltema efter jobbet och inhandlade en ny med sju växlar.



Slog till och köpte den dessutom färdigmonterad för 250 pix extra så slapp mannen det besväret. :o)
Så imorgon ska jag cykla igen... har varit slö hela veckan men det har ju varit så satans kallt.

För övrigt har dagen gått bra med den nya kosthållningen... jag har hela en poäng kvar att festa upp innan jag går och lägger mej så jag funderar på att slå till på en deciliter minimjölk. :o)

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2011-05-06 12:56:00

Håller med Dig när det gäller vita plasttallrikar och rosa blommor....det är nog inte gott att äta på ;)

Heja på viktisarna.....vem vet...vi kanske syns där för det är nog det enda som fungerar :(



Sv; Jag har plockat hem några plastpåskägg från jobbet som jag tänkte betonga i...sen har jag en massa creme fraicheburkar....och snart är ju rabarbern stor nog!!!! En gammal plastboll ligger också här och skräpar....så Du ser...jag är på G...bara Tyra som saknas ;) och lite värme!!!!

Postat av: Mia

Publicerad 2011-05-13 23:46:39

Grattis till dina affärer. Främst till köpet, men även att du lätt o smidigt blev av med husbilen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela