TyraTok

Livet är ett äventyr!

Underbara dagar...

Publicerad 2011-05-10 20:01:35 i Allmänt,

... och det känns synd att man måste gå in efter cykelturen i solen varje morgon.
Ja, jag har lyckats cykla på min nya cykel nu utan incidenter, haha.

Kvällarna går åt till sortering och packning.
  TV-bänken ville E ha efter utrop på Fejan,  stora spegelgarderoben kommer kollega  A och hämtar på torsdag,  den gamla fina byrån vill dotter J ha... det lättar! :o)

Ikväll ligger mannen över i husbilen vid sjön med kompis Å som slafar i sin husbil,  jag gissar att de fiskar halva natten.
Jag tycker det är skönt att vara själv hemma och dona även om man missar varma kvällar.
Visst vore det skönt att sitta där och stirra på flöte och herr och fru and men jag vill hellre röja undan här i veckorna och kunna njuta av helgerna.



Fast nu har mannen tänkt att vi kanske ska åka över till Norge till 17 maj och inte mej emot.
Först ville han åka upp till norr men då sa jag ifrån,  det blir dyrt och tar tid.
 Men om R och M vill ha besök åker vi till Elverum några dagar,  vi får se.
Det var några år sedan vi var i Oslo och firade,  det är makalöst vad norrmännen gillar sitt land och det med all rätt.




Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-05-10 20:56:02

Syttonde maj i Norge måtte kräva hjälm på huvudet om man ska överleva, haha

Kramen

Postat av: åsa

Publicerad 2011-05-10 22:26:57

Att vara i Norge 17 maj, det måste vara häftigt!

Har ju bara sett på tv hur de firar och det verkar vara rejäl fest, hur kul som helst!

Att vara ensam hemma och dona, det är inte så tokigt, då brukar det hända lite..

Ha dé!

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-05-11 05:20:03

Syttende maj är livat i Norge. Vi kan nog vara lite avundsjuka på deras firande. Undrar om vi någonsin kommer i närheten av det? I Norge finns en nationalism som säkert har sitt ursprung i att landet fått kämpa länge för sin självständighet. Något som jag antar ligger bakom att man inte gått med i EU heller, eller också är det krass ekonomi. Landet är ju snuskigt rikt och kan ju bara förlora på ett medlemskap i en fattigklubb som EU

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-05-11 05:24:50

Ville bara tala om att i inlägget under här så går inte att kommentera. Kanske måste Du publicera det igen.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-05-16 23:00:00

Vilket läckert foto! Är det du som fixat det?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela