TyraTok

Livet är ett äventyr!

En helg i skogen...

Publicerad 2011-11-14 07:16:44 i Allmänt,



... gjorde susen måste jag säga!

Dessutom hinner man ju inte umgås med dotter J med pojkvän T eller storebror så mycket på hösten när jobb och höstmörker tröttar ut en.

J och jag var ute i skogen både på lördagen direkt när vi kom för huset var så kallt så det var ingen vits att sitta inne och vänta på värmen.



Jag har ofta plockat trattisar på senhösten men aldrig frusna svampar i mitten av november och det gick ju galant eftersom de var rena och lättplockade. :o)



Snacka om att se ut som en skogsmulle men jag var tvungen att ta på en en färgglad skjorta över allt det svarta ifall det satt någon jägare på pass. :o)

Vi for in en tur till Tuna-tutten också för att komplettera lite till maten och vi hann gå en liten sväng och glo lite.
Broder är inte förtjust i shopping men vad gör han inte för sin syster och systerdotter. ;o)

Vi eldade skräp och röjde undan på tomten och altanen...  nu ser man minsann sjön bra när träden inte har löv. Annars glimtar man den bara om man inte orkar gå ner och röja på tomten bredvid.
Vemodigt är det när allt ska plockas bort och en del krukor och grejer hade redan frusit fast ute så jag fick kämpa lite för att få in allt i boden. :o)

Nu går det inte att ladda ner bilder hit så jag får nöja mej med denna rapport så länge.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-11-14 11:10:19

Det låter som en i sanning vederkvickande helg.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-11-14 13:37:24

Tjena skogsmullen! Det ärhärligt att plocka frusna trattisar, nu gjorde inte vi det i år utan vi plockade ju förra helgen och då var dom riktigt blöta.

Men dom torkade fint i alla fall.

Se nu till att ingen pinkar på dem, fniss

Kramen

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-11-17 07:17:06

Visst är det kul att plocka svamp nu! Jag har ett litet gäng som ligger på torkning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela