TyraTok

Livet är ett äventyr!

Oh oh oh vad en liten gumma...

Publicerad 2011-10-07 21:44:41 i Allmänt,

... kan gnooooo!

Släpet är fullpackat och jag har städat ett sovrum och köksskåpen.
Fick lite paus när vi blev bjudna på gott fika hos mannens moster och nu smakar vi lite av plommonlikör vi hittade i ett skåp.
Ingen TV så man fick inte se matchen men jag hörde att Finland förlorade så det var väl bra att jag inte såg den.

För övrigt är detta en väldigt vacker by och jag hoppas vi kommer hit igen.
Det är så maffigt med de stora fjällen runtom och fjorden som kommer in mitt i byn.




Vi var ner i byn en sväng men det blåste småjävlar så vi åkte till ICA och köpte en grillad kylling för 29.90.
De ni i dyra Norge!
Lite skillnad mot igår när vi åt varsin liten hamburgertallrik,  90 kr styck så vi åt med andakt.
Snabbmat i flera dagar går inte an men vi fick lite panik när vi kom och fick se att spisen var borta ur huset.
Det är lika här i Norge som i Finland att man inte lämnar kyl och frys när man säljer hus eller lägenhet.

Släpet är fullpackat och imorgon vid lunch rullar vi mot Åsele igen.  Lite hot om snö i Tärnaby-fjällen oroar för vi  har sommardäck på både bil och släp men då får man ta det lilla lugna.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-10-08 08:57:25

Man får ta det väldigt lugnt om snön kommer och sommardäcken är på. Var försiktiga!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-10-08 12:01:58

Gno var väl bara förnamnet! Du flackar hela tiden runt land och rike. Ser kul ut, ha en trevlig helg!

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-10-09 10:45:27

Åhå, det är så även i Norge, att spis, kyl- o frys en ingår som standard i huset, alltså att det finns på plats.



Är du på väg att flytta till Norge? Jag håller mig inte uppdaterad längre... jag arbetar alltför intensivt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela