TyraTok

Livet är ett äventyr!

Olle is in da house...

Publicerad 2011-10-14 23:41:03 i Allmänt,

... men det är ingen glad kille vi har fått hem.

Han verklade lite glad när vi kom till dotter J,  var framme hela tiden och ville vara med men blev superarg när vi stoppade honom i buren.

Här hemma har han mest gått omkring och jamat och gnällt... letat efter Lasse tyvärr och inte funnit någon ro.
Han låg en stund på favoritplatsen på mannen när han snarkade på soffan men han spejar vid varje ljud han hör.
Flera gånger lät det vid linneskåpet,  jag kan inte förklara vad det var men Olle var där och kollade in.

Vardagsrummet är rörigt för vi tog hem en soffa från Norge som vi köpte av svägerskan och vår grupp ska köras ner till sonen så det är smockfullt.
Sängen är också ny, nu kan man inte härja under för det är en kontientalsäng så jag kan förstå att han är förvirrad men jag trodde ändå i min enfald att han skulle tycka att det var skönt att komma hem efter sina äventyr utomhus förra veckan... men det kanske ger sej...  nu har han slocknat i soffan i alla fall.

För övrigt har arbetsveckan varit hektisk.
När jag kom till lunch i onsdags hade jag räknat med att hinna kolla mail i alla fall under eftermiddagen men hade glömt att vi skulle gå på rundvandring i det stora gråa huset och lära känna den nya förvaltningen vi tillhör nu.
Intressant och givande och på en del ställen fick vi lite färdgodis.
Den här fick vi på ekonomiavdelningen till exempel.



På torsdagen hann kunde jag börja jobba undan men det var en hel del krångel och lite info-möte.
Vi ska numera inte heta assistenter utan handläggare och det är ju OK.

Kollegorna var skeptiska till min matlåda idag, haha.


Blå Kongo var tydligen inte bekant för alla och jag ska inte säga något för jag hade inte heller ätit det innan jag var i Åsele. :o)
Piggar upp tallriken måste jag säga!

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-10-15 05:51:58

Han kanske är skakad i sin grundtrygghet och rädd att åter bli bortförd ;-)



Här har just haft en deprimerad tax, som slutade äta och dricka för att vi inte hade tid med honom. Roland tog ju på sig jaktkläderna varje dag och gick ut (på älgjakt) men inte med honom. Och jag promenerade utan honom för att det skulle gå snabbt när jag behövde gå ner ett kilo. Men det räckte med en liten prommis så var hans aptit tillbaka, både på maten o på livet.



Nej blå kongo ser ärligt inte aptitlig ut, men smakar säkert gott.

Postat av: E

Publicerad 2011-10-15 13:18:42

Jag minns en gång i forntiden när jag jobbade på ICA Meny, vi gjorde egna matlådor och en dag hade de gjort någon slags gryta med blå kongo i. Vi hade alltid två alternativ till lunchlådor och i den andra ingick vildsvin... Den dagen sålde vi inte många lunchlådor vill jag lova.

Postat av: Selma

Publicerad 2011-10-15 13:48:54

Roligare än god skulle jag säga om den potatisen. Alltså inte äcklig bara inte så spännande som den ser ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela