TyraTok

Livet är ett äventyr!

Pysselhelg...

Publicerad 2011-10-30 22:25:57 i Allmänt,

... har det verkligen varit!

Många timmar vid pärlbordet igår och ikväll började tjejkursen i fiskeklubben.
 Vi skulle bli sex-sju stycken men vi vart tre tjejer som lärde oss binda Red Tags.



Innan vi åkte ut till Hallstahammar för kursen hade vi lunch för dotter J och T, samt exmake med sina två små troll.
Älgfärsbiffar lockade hit dem,  och idag blev de godare än igår tyckte jag.
De var dessutom mäkta imponerade över att jag lyckats röja i köket så vi kunde sitta sju stycken utan trängsel. :o)

Lilla J skulle på kalas sen och hon ville få håret flätat...  hur länge sedan är det inte man gjorde flätor på en liten tjej men det var ju precis  att göra som man gjorde på dotter D för tjugo år sedan för de har exakt likadant hår.



Lillesyster T blev ju förstås avis så jag fick leta fram små snoddar och göra tofsar...  flätor var inte att tänka på för  lilla T har samma kvalitet på sitt hår som storasyster J, haha, ännu ett déjà vu.




Och som vanligt vill jag inte att det ska bli måndag så snart...

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-10-31 06:16:39

Massor av pyssel blir det; pärlor, hår och flugor!;-)

Postat av: Selma

Publicerad 2011-10-31 10:17:01

Har de sånt där halkigt hår som inte vill stanna i flätorna?

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-10-31 18:50:26

Vilket petjobb med flugorna. Jag hade aldrig fixat det...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela