TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sista helgen i oktober...

Publicerad 2011-10-23 22:14:07 i Allmänt,

... nu börjar den verkliga hösten!

November är den värsta månaden på hela året... mörkt,  kallt, blåsigt och oftast regnigt... men  jag kommer ihåg att snön kom i mitten av november förra året och den kom för att stanna... får se hur denna vinter blir.

Idag har det i alla fall varit kanonväder och efter lite städning på förmiddagen åkte vi ut till byhåla 1 och byhåla 2 för att titta på lite hus.
Första huset var jättebilligt och fuktskadat så taket måste omgående bytas och sedan helrenovering inuti i princip... hmm... näe... läget var inte alls så bra att vi vill börja med något sådant.
Fast planlösningen var fin typiskt nog.

Nästa hus var finare men kändes himla trångt.  Det är otroligt vad kameran kan ljuga, haha.
Visst kan vi två bor där utan större problem men ibland är vi ju fler än två... mja... vi får se.
Det fanns ingenstans att ställa husbilen heller och så måste vi ju ha två personbilar om man ska börja pendla igen.

Så åkte vi ut till byhåla 2 och tittade på det charmiga torpet som mannen hyrde när vi träffades för snart 12 år sedan.
Det är himla mysigt med kakelugn och fungerande vedspis i köket men ... mja... lite smått det med.
Det visade  sej att tjejen som ägde det polar med killen som äger huset bredvid som jag alltid suktat efter så nu fick vi kolla in det också för det är till salu det med.

Det gillade jag men mannen var nog inte lika förtjust... så där är vi nu.
Men vi har ingen brådska alls, min lägenhet ska ju i så fall säljas och det är nog bäst att se hur det utvecklar sej med husförsäljningen i Norge.
Nu är det huset  ute på nätet så vi får se hur stort intresset blir.




Skulle ju inte ha något emot att ha denna utsikt från mitt vardagsrum men det blir ju lite drygt att pendla 100 mil till jobbet varje morgon. ;o)

Imorgon kväll ska det silversmidas minsann!
Vi har bokat en kväll för kollega M som fyllde femtio i somras och så är vi 7 kollegor till som ska med.
Hur skoj som helst, det var jättelänge sedan jag gick en sådan kurs.

Kommentarer

Postat av: kin

Publicerad 2011-10-24 03:59:01

kan man kolla på farmors hus på någon sida? :)

Postat av: TT

Publicerad 2011-10-24 09:07:45

Här hittar du det:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=31342088

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-10-24 09:33:07

Men va skoj att ni tittar på hus! Det är ju bästa perioden, när man tittar runt innan man bestämmer sig, om man nu bestämmer sig...

Här är det frostigt och vitt idag, vackert som attan

Kramen

Postat av: Selma

Publicerad 2011-10-24 10:49:20

Om bara någon ville försörja mig skulle jag gärna bo i Norge.

Postat av: E

Publicerad 2011-10-24 14:23:35

Ähum, i min almanacka är det en hel helg kvar i oktober, kör du finsk tid? :0)

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-10-24 20:05:48

Själv hoppas jag på en äkta skånsk mild vinter. Men redan nu är det obehagligt kallt... Så jag anar oråd!

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-10-24 21:41:22

Om jag får välja på den sommaren vi har bakom oss och årets höst så väljer jag hösten. Vi har haft fantastiskt fint väder i Värmland den senaste månaden och har vi tur så håller det i sig i november också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela