TyraTok

Livet är ett äventyr!

The Olle-story...

Publicerad 2011-10-12 23:38:09 i Allmänt,

...började i onsdags när dotter J messade och sa att hon inte hittade Olle i lägenheten!
Hon var helt knäckt och kunde inte förstå hur han kommit ut då balkongdörren bara haft en liten glipa öppen.
Jag lugnade henne och sa att han säkert bara gömt sej men jag fick rapporter om att han inte kom fram ens och åt eller gick på lådan.

Efter några dagar insåg jag att han inte var inne och hon var så ledsen men vi lugnade henne hela tiden med att han är öronmärkt och kanske bara gått hem.
Snälla H skulle kolla här hemma om hon såg honom i faggorna.
Jag var jätteorolig men ville inte spä på dotras dåliga mående och jag tänkte att han fryser ju inte ihjäl men han är inte van vid stadsliv heller...

I söndags kom ett SMS att de trodde att de hade hittat Olle men den katten var mer långhårig så de letade vidare, stackarna.
Men i måndags ringde hon så och berättade att de hittat honom på en altan ca 500 meter från deras hus och fått med honom hem.
Han åt och åt och var så gosig lille plutten och igårkväll när vi var på väg hem kom ett MMS.



Olle ligger utslagen på J:s pojkvän T som gärna vill behålla honom men där går nog gränsen! :o)
Imorgon hämtar jag nog hem min lilla röda pojke och jag hoppas att han haft så mycket annat att tänka på att han inte går här och letar efter Lasse.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-10-13 06:41:43

Skönt att han kommit till rätta nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela