TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ett litet glas whiskey...

Publicerad 2011-09-07 10:33:32 i Allmänt,

... smuttade jag på igårkväll då mannen fått en flaska av en god vän i helgen.
Himla gott tycker jag!
Men jag hade inte räknat med att smutta hela natten...

När jag hade borstat tänderna och lagt mej slog den till... den djävulska tandvärken jag väntat länge på.
Det slutade med att jag fick gå och hämta mitt whiskeyglas och ha bredvid sängen så jag kunde ta en pytteklunk då och då för att lindra värken.
Somnade väl ifrån efter någon timme men det blev inte någon längre sömn, klockan tre var jag vaken igen och fyyyy fan säger jag.
Ja,  de flesta har väl haft tandvärk och vet vad jag pratar om.

Mannen vaknade och jag snyftade så jag fick en Oxycontin och vi gick upp och gjorde kaffe och glodde på dator och TV eftersom ingen kunde sova i alla fall.
Satt med en bomullstuss doppad i whiskey i truten men till slut började tabletten verka så jag kunde slappna av lite och imorse ringde jag till Thea tandhälsan, fick tid idag vid lunch.

Grejen är att jag inte varit till tandläkaren på 8-9 år för min älskade tandis gick i pension och sålde sin praktik till en dam som inte riktigt visste vad hon gjorde utan pajade mitt bett när hon lagade ett hål så dit gick jag aldrig igen.
Jag vet flera som hoppade av efter ägarbyte på den kliniken.

Eftersom jag inte haft några problem har jag med min stora tandläkarskräck skjutit upp detta besök så det blir nog både smärtsamt och dyrt nu... USCH!

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-09-07 11:16:38

Du ska se att det går bättre än förväntat! Jag ska iväg i slutet av månaden, en hörntand sitter löst och en fyllning i en baktand har lossnat. Jag fasar...

Kram

Postat av: Ia

Publicerad 2011-09-07 22:25:28

Du har min fulla sympati!!! Blir lite nyfiken, kunde Thea ta emot direkt???

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-09-08 05:27:41

Jag lider med Dig, jag gillar av olika skäl inte heller tandläkare. Hoppas det går bra och framför allt att Du möter en bra tandläkare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela