TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag gick upp klockan elva...

Publicerad 2011-09-10 15:02:24 i Allmänt,

... klockan tolv var vi i skogen och halv tre hemma med 6-7 kg svamp och en ynklig liter lingon.
Så nu vet jag vad jag ska göra resten av dagen... :o)

Att det bara blev en liter lingon berodde på att jag inte ville ge mej iväg så långt från bilen (den satans kvinnoveckan) så jag flummade på ca 500 kvm under de två timmarna medan mannen gav sej låååångt bort till sina hemliga ställen.
Eftersom jag hittade svamp hela tiden där jag aldrig förr hittat missade jag förstås lingonen,  till slut gick jag tillbaks till bilen och ställde svampkorgen så jag fick koncentrera mej på en sak.
Har jag tappat bort min simultankapacitet tro... haha.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-09-10 22:50:08

Grattis till en lyckad skörd!

Postat av: Selma

Publicerad 2011-09-11 10:16:11

Hur lurar du svampen? Här hittas aldrig svamp om vi har korg med. Plocka i örngott och hundbajspåsar funkar dock.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela