TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tandisskräcken...

Publicerad 2011-09-29 11:16:59 i Allmänt,

... slog till som en medicinboll i magen igår igen för jag skulle på återbesök.
Visserligen en undersökning utförd av tandhygienisten men är man rädd så spelar det ingen roll vad tandmänniskorna har för titel. :o)

Detta visade sej bli en piece av kaka!!!
Den rara människan var mycket förstående, tog det så varsamt med lilla mej och hör och häpna: 
Jag hade inga hål!!

Däremot tappade jag en plomb för många år sedan men det är inget som har känts och är man rädd skjuter man upp saker och ting, i alla fall jag.
Tandis Marlene tyckte att jag skulle fixa till den så att den inte börjar ställa till besvär och eftersom jag fått förtroende för henne nu så visst... dom får fixa det.
Tandsten ska också tas bort och det gör man tydligen med ultraljud nuförtiden,  allt är sååå modernt.
Alltså har jag tre tider till inbokade men jag känner mej ganska lugn!

Jag hörde under undersökningens gång att det låg en rädd tjej inne i stolen bredvid hos min tandis och tandis Marlene kallade henne lilla hjärtat!
Vad rart! 
Undrar om hon sa det till mej  med när jag drog ut tanden... jag har förträngt allt, haha.
Men det hade läkt fint sa dom igår och jag har ju inte haft något besvär efter att värken släppte helt dagen efter.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-09-29 15:04:00

Faktum är ju att de numer är snälla och varsamma men just när man är rädd hjälper det inte att man vet det.

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-09-29 16:37:36

Jg måste verkligen se till att komma iväg till tandläkren. Hatar det! Skönt att det gick så bra.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-09-30 08:35:58

Usch va det måste vara jobbigt att ha sån där tandläkarskräck! Jag kan ju inte direkt påstå att jag gillar tandläkaren, men känner inte skräck iaf. Skönt att det gick bra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-30 08:49:41

jag var där imorse, hatar deT:P

Postat av: Diana

Publicerad 2011-09-30 09:32:50

Va med & tävla om en värdefull rabattkod :)

http://dianaosterberg.blogg.se/2011/september/vinn-en-vardefull-rabattkod-pa-20-1.html#comment

Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Publicerad 2011-09-30 10:34:33

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-30 10:45:38

sv: haha ja det känns drygt:P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela