TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stressiga dagar...

Publicerad 2012-04-25 22:48:18 i Allmänt,

... på jobbet nu!

Nya personer att jobba mot ute i verksamheterna och inom våra egna väggar förutom att vi har vår högsäsong just nu gör att jag inte ens tagit mitt eftermiddagsfika på två dagar, det ni!

Det borde ju kännas stressigt här hemma också med tanke på att vi ska flytta om en vecka men... näe... dels har vi en vecka på oss att frakta över grejerna och alla flyttar har löst sej förr utan överlappande dagar så... det blir nog bra!
Dessutom har många anmält intresse att hjälpa till och det värmer!

Meeeen... naturligtvis har tvättmaskinen börjat läcka ansenliga mängder vatten nu när man lovat köparna att den ska stå kvar och det hjälpte inte att rensa filter så vi åkte till en vitvarubutik som säljer renoverat begagnat.
Mannen hade spejat in en åkgräsklippare till stugan och jag hade spejat in en tvättmaskin.
Efter lite prutande (av mannen medan jag flummade runt och inte låtsades höra) så fick vi bägge för 9 000 vilket tydligen var bra! ;o) 
Vad vet jag om gräsklippare!?

Grejerna ska hämtas imorgon och det är skönt att jag hinner tvätta alla gardiner, kuddfodral och allt innan packning som jag tänkt mej.

Imorgon är det den årliga vårfesten på jobbet som jag och två kollegor har fixat,  man turas om enligt ett schema.
Första gången för oss men vi har nog fått till det tror jag.
Men jag kom på att jag inte köpt några nya tights när de gamla svarta åkte i soptunnan p g a total utslitning så mannen tyckte vi skulle åka till köpcentret efter maten.
Jag hittade det jag ville ha plus två tunikor som jag inte planerat att springa på men vad gör man när ögat och kroppen gillar!?
Mannen hade ju köpt både jeans och skjorta tänkte jag...
Och jag fick brevet från mammografin idag att allt såg OK ut så det firade jag lite dårå. ;o)

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-04-26 00:05:57

Klart du ska fira att mammografin gick bra!

Kram

Postat av: E

Publicerad 2012-04-26 10:06:43

Du har ju massor att fira nu ju, fest och mammografi och flytt och det går bra för ungarna. Fira på vettja, det är du värd! :0)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela