TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så är man igång...

Publicerad 2012-08-30 22:25:57 i Allmänt,

... i ekorrhjulet på jobbet och veckorna flyger iväg.
I tisdags hade vi en liten kick-off på eftermiddag/kväll och vi visste inte vart vi skulle när vi trängde in oss i bilarna och körde efter chefen.
Fast några av oss hade anat att vi skulle till deras klubb-holme Rågsäcken i Mälaren strax utanför Västerås.
 

Vår rara chef sliter för att få oss över till ön!
När vi alla var över-fraktade i omgångar med hjälp av två roddbåtar fick vi fika med god hembakad kladdkaka och så hade teamet som höll i tävlingsmomentet en tävling för oss, På spåret.
Är stolt tävlingsmänniska och mitt lag vann! :o)
Sedan började vi laga mat och var uppdelade i förrätt, varmrätt och efterrättsteam.
Jag hörde till varmrättsteamet och blev kallad Titti Varmrätt, haha.
Min lax var i alla fall uppskattade men allt vi gjorde vart en suverän trerättersmiddag!

Vem skulle inte vilja ha en sådan  här vacker utsikt från köksfönstret!?
 
 

Kollega K fick besök på sin jacka.
 
Så hade vi Dobidoo-tävling och ta mej 17 vann inte mitt lag där och för jag vrålade ut hela tiden, haha.
Vi hade en himla trevlig kick-off och jag var inte hemma förrän mörkret fallit efter att ha kört hem folk som  bodde åt mitt håll.
Klart uppskattat och vi köpte en blomma till vår suveräna chief dagen efter för hon hade handlat alla ingredienser till vår trerätters och fixat med lokal och båtar.
 
Kändes lite lättare att bita tag i allt jobb vi har inför förskole- och skolstart efter tisdagen!
 
Imorgon ska jag jobba halvdag och sedan åker vi till Vingåker för att hämta hem underverket!!
Det ger mej också otrolig energi!
 
 

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2012-08-31 01:29:56

Dom kan pendla snabbt mellan underverk som ger energi... och små monster som tar all energi tillbaka ;D

Grattis till alla vinster, hehe!

Postat av: Selma

Publicerad 2012-09-01 11:11:25

Vad kul det låter som om ni hade det så här när som du säger ekorrhjulet går igång för fulla muggar.

Postat av: Inga M

Publicerad 2012-09-01 22:44:05

Va smart att ha gemensam matlagning på Kick off! Tänk om statliga myndigheter kunde fatta att det inte alls behöver var lyxiga tillställningar för tusentals kronor per person för att skapa bra stämning i ett arbetslag!

Postat av: Mia

Publicerad 2012-09-02 11:15:49

Det låter som en jättefin kick-off.

Postat av: TT

Publicerad 2012-09-02 13:06:19

Intressant mån-info! Som sagt, man lär se något nytt varje dag! Kul att hålla kontakten med gamla resgänget också, sådant brukar ju rinna ut i sanden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela