TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vill inte... vill verkligen inte...

Publicerad 2012-08-15 00:35:55 i Allmänt,

... gå och lägga mej för att imorgn bitti upptäcka att jag ska jobba!!!

Ja... jo, jag vet att när jag väl är där är det kul att träffa alla och höra hur de haft det i sommar och det är väl lite skoj att komma igång med jobbet igen... men... näe helst vill jag fortsätta softa runt i min egen takt.
Ovanlig tanke va!? ;o)

Igår eftermiddag kom vi hem från den sista trippen med husbilen som för ovanlighetens skull gick
neråt i landet och det har varit så bra och trevligt att jag absolut inte ville hem!

När vi åkte från Lökholmen på torsdag eftermiddag efter en dag i solen bestämde vi oss för att åka till mannens syster som bor i Hamar.  Vi hade lovat att komma dit för hon behövde lite hjälp med val av ny bil.

Men vi mellanlandade först i Svinesunds gamla köpcenter och där fick jag ett getingstick som inte gick av för hackor.
Blev helt matt och fick hjärtklappning och cheez vad det svullnade upp precis nedanför skulderbladet.  Fick köpa Salubrinsalva och smörja på men det gjorde ont ett dygn, rejält ont.
Och den jäveln anföll bakifrån utan att jag hade en chans att försvara mej! ;o)

Efter det besöket stannade vi i Halden och gick på Fredrikstens fästning.,  gillar att se gamla slott och fästningar.
Lite fika och sedan vidare...  vi var inte hos svägerskan förrän 23.15 på kvällen men det regnade och var mycket vägarbeten på vägen så det gick inte fort inte.
Men hon var förberedd och vaken... serverade ett glas rödvin så man kunde sova gott i bilen sedan till ljudet av regnet mot taket.
Vi har haft sådan tur att det bara regnat de dagar vi åkt eller på nätterna!

Dagen efter sken solen från blå himmel och vi åkte  och tittade på bilen hon var sugen på, en jättefin Golf Plus och den godkände storebror.
Sedan åt vi i hennes mysiga trädgård och satt och softade i solen men så ringde R från Elverum och undrade var vi var. De skulle ta bord till allsången på gatufesten så vi fick bråttom att åka de två milen dit.
Parkerade bilen på R och M:s stora gård, fräschade till oss och gick upp i city och hittade dem direkt.
Det blev en trevlig kväll med dem och deras vänner, vi sjöng och drack och efter alla uppträdanden gick vi och åt pizza.
Hela Elverum är en jättefest under de Nordiska jakt- och fiskedagarna, supernice och tur hade de med vädret i år igen.

Klockan tolv är det alltid ett stort fyrverkeri och vi gick hem för att R:s ena hund är verkligen rädd för åska och fyrverkeri.

Så maffigt att se,  och R hann precis ta in både gammelhunden och lilla valpen när det började.
Vi la oss i bilen efter det och jag låg ett tag och lyssnade på en rejäl fest men somnade konstigt nog ifrån. :o)

Dagen efter var det mässa för hela slanten och vädret var helt superbt strålande!
Alltid lika häftigt att gå över den här hängbron över älven Glomma  för att komma till ön där hela mässan hålls.

Det tog hela dagen att gå igenom och med tanke på värmen var man helt slut trots öl- och matpauser.
Vi handlade kött... vi köpte en fin ryggsäck i skinn... jag hittade fina ljuslyktor i hantverksbyn och man fick massor av gratisprover till valpen. :o)
Vi köpte dessutom fina täcken till lilla Cha´risa,  valpkoppel och lite annat smått och gott.
Var helt slut när vi kom hem till husbilen men det var ingen tid för vila... grillen var igång och vi fick massor av god mat.
Två av R:s barn med respektive var där, M:s dotter med familj och det droppade in syskon så vi var ett stort gäng som åt... dessutom fyra hundar! :o)
R:s gammelhund med nya lille kompisen!
   Och så två pudelpojkar som tillhör R:s dotter med man!

M och jag satt uppe till klockan tre på natten och pratade med lite vin... och lite Mojito... :o)
Så kom alla unga människor hem från ännu en festnatt och jag insåg att det var dags att krypa till kojs vid halv fyra för att man skulle orka ännu en dag i solen.
Brakfrukost som man alltid får hos R och M och så lite solande innan vi beslöt oss för att gå på mässan igen.
Det tar bara fem minuter att gå till Skogsmuseumet där mässan hålls så vi kilade dit.
Handlade lite till Åseleborna och fick mer valp-paket innan vi lommade hemåt i solen.

Återigen en trevlig grillkväll men vi började i alla fall rulla hemåt Sverige vid 21-tiden... övernattade i Malung, stannade i Ludvika för att besöka Pärlemor men hon hade tyvärr stäng.
Körde vidare i hör och häpna... regn!  Men när vi närmade oss Surahammar var det sol och blå himmel och det har fortsatt vara det idag, min sista semesterdag.
Har målat lite möbler, varit i stan och handlat staket till valpgård och varit en tur i skogen efter blåbär och svamp, en perfekt avslutning på semestern.