TyraTok

Livet är ett äventyr!

Brysselkålen...

Publicerad 2012-12-26 20:39:51 i Allmänt,

 
.... glömde jag totalt bort att servera till julmaten men ingen sa något och det verkade gå bra ändå
.
Lax hade jag också totalt missat... så till den milda grad att tanken inte ens fanns en enda gång av alla de gånger jag var och handlade och mannen hade samma hjärnsläpp,  han brukar ju minnas att röka en regnbåde till jul annars.
Beviset på att jag inte klarar av planering utan att skriva långa listor! 
Som tur var ställde dotter J frågan om det fanns via SMS och tog med sej lax. :o)
 
Bevisar väl också att jag inte stressat speciellt mycket inför julen utan mest lallat runt.
Kvällen före dopparedagen kom de tre av mannens barn som bor här omkring och käkade älgstek och fick julklappar. 
Jag fick jättefina glöggmuggar av yngsta dottern och en flaska glögg att hälla i dem. :)
Av de andra två fick jag en fin rejäl lila mugg till morgonkaffet och två ugnsfasta hjärteformar, så fina!
Vi spelade Bingolotto och Yatzy och klockan blev över midnatt innan mannen skjutsade hem dem till respektive boning.
 
På julaftons förmiddag fick vi ett snabbt besök av B,  som var vår hyresvärd när vi bodde här förra gången och jag fick en fin orkidé och en flaska vin. :)
 Men så fick jag återigen känna av teflon-minnet... hade ju totalt glömt bort att åka till mina fosterföräldrars grav!!
Tur vi alltid har gott om tid på julafton för barnen tillbringar dagen med faderns släkt och kommer inte förrän till kvällen så vi hann åka de ca fyra milen till kyrkogården.
 
Väl hemma igen började jag pynta trappan med alla tomtar jag köpte på auktion i våras.
 
På varje trappsteg stod små tomtar och vid lyktorna, det blev fint och välkomnande.
Mannen eldade på i den fina eldkorgen som hans son svetsat till mej.
 
Sen var det dags för matlagning och och lite paketfix och jag var i stort sett klar med allt när brorsan kom med dotter J och hennes T.
Vi hade en lugn jul, först åt vi så magen stod i fyra hörn och sedan var det julklappsöppning.
Sherry var otroligt nöjd med paketet som kom från dotter D i norr.
 
Inuti fanns en gummikalkon med lightpip och den har hon släpat på hela julen. :o)
Jag fick en fin röd väska av J och T som jag glanat på... det hade hon snappat upp!!
Fick även en DVD och ett presentkort på stora köpcentret av mannen.
När alla paket var öppnade åt vi J:s goda äppelkaka så magen fick ännu mer att jobba med och jag sov som en stock när jag väl ramlade i säng framemot ett-snåret.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika B

Publicerad 2012-12-27 08:34:25

Så mysigt det ser ut med alla lysen i huset. Och så stor hunden blvit vips.
God fortsättning!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-12-27 10:36:14

Brysselkålen har vi lämnat bort senaste åren, vi har insett att vi inte tycker om den alls, oavsett hur vi försöker piffa till den! Jag hade köpt en varmrökt Säfsenröding på julmarknaden, ungarna slukade den.
Idag äter vi en skinkomelett sen åker julen ut
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela