TyraTok

Livet är ett äventyr!

Firar!!

Publicerad 2012-02-09 21:45:54 i Allmänt,

-Jodå!!
På eftermiddagen ringde mannen upp mej och berättade att vi hade enats med säljaren om ett pris så affären var i hamn!!
Kunde inte tro att det skulle gå så snabbt och smidigt!!

Första maj får vi tillträde... ooooooooh!! :D
Fast jag hade ju kunnat flytta in i morgon förstås... ;o)


Mannen och jag firar med hemkokt grönsakssoppa och ett glas rött... pustar ut kan man väl säga.

Var ju en sväng på IKEA med dotter J och T medan mannen var på flugbindning... ändå lyckades jag bara handla för 130 kr, haha.
J och T köpte köksbord och hatthylla så vi hade lite att lasta i alla fall.  De köpte det vita Norden-bordet som jag är så kär i... får se om jag inte slår till jag med sen.

Måste i alla fall inhandla denna lampa!



Sonen MMS:ade denna bild... såååå snyggt!!
Kommer att passa perfa i min matsal sen. ;o)

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-09 23:03:50

GRATTIS! Jag vill verkligen gratulera till den nya bostaden! Ska bli trevligt att få följa era flyttbestyr.

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-02-09 23:33:25

Jag säger som Inga - ett stort GRATTIS till ert nyförvärv. Förhoppningsvis kommer ni att trivas som fisken i vattnet där...:-)

Postat av: Selma

Publicerad 2012-02-10 08:10:01

Jag är så glad för din skull! Du har ju velat detta så länge.

Postat av: Persilja

Publicerad 2012-02-10 08:37:09

Men gudars vilket fint hus!!!!!!! BARA att flytta in och mysa. Så himla fint och ett fint pris också! Gud vilket längtanspirr du ska ha nu! Njut. Det är ett pirr som inte ska föraktas. SOm nyförälskelse nästan. Så fort du flyttar in avtar det. :) Fast då kommer ju den djupare kärleken. För varje städning djupnar den. Att städa sitt hus är ett sätt att lära känna det tycker jag. Hur kom jag in på städning nu? Jag kikade in på din dotters blogg men jag ser inte texten. Svart bakgrund, vit text och sååå liten...nej jag måste erkänna att åldern hunnit ikapp mig så jag klarar inte den texten. Be henne byta för böfvelen! Eller dotra om du läser här, byt text så att en gammal halvblind tant också kan läsa! Känner mig diskriminerad juh! :) Åsså vill jag se MER bilder på ditt hus, TT-dotter, ser ju hur mysigt ut som helst men även de var ju små så jag fick trycka näsan mot skärmen och då blir den så neddreglad... hahahaha!

Ska bli kul att följa dig mamma TT på sin färd mot nya boendet. Grattis till ett toppenhus!

Postat av: Denise

Publicerad 2012-02-10 13:12:16

Grattis till huuus Mamma! Gamla hus = bra hus = fina hus! :P



Persiljan: Tack för en blogg man blir glad av OCH får inspiration av! Inte lätt i dessa "vita" dagar, mor uppfostrat mig till att gilla färger ;) Ska kika om man kan ändra textstorlek+färg, jag tycker också den är i minsta laget. Och jag ska då lägga upp bilder på/i huset, just nu är det bara så rörigt hehe, och så väntar jag lite på våren så jag kan börja skrapa flagnad färg på allvar!

Postat av: Denise

Publicerad 2012-02-10 13:14:10

Wow, ni lyckades hitta en Vettig politiker OCH köpa hus av honom... :O

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-02-10 15:50:55

Nu börjar det roliga, planeringen! Och tänk, direkt får ni njuta av trädgård och tomt när ni flyttar in! Själva flyttade vi ju hit till pörtet på hösten så det var först ett halvår senare vi såg hur tomten egentligen såg ut!

Ha en fin planeringshelg nu/Kram

Postat av: Ia

Publicerad 2012-02-15 10:14:49

Kan inte annat än att skratta.....den där takkronan köpte vi i lördags och nu hänger den ovanför "era" sängar!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela