TyraTok

Livet är ett äventyr!

Flitig har jag känt mej idag...

Publicerad 2012-02-19 22:28:51 i Allmänt,

... det är ju alltid skönt att ha den känsla i kroppen.

Gick upp redan 8.30, mannen var i skogen så det var soft-morgon men vid elva gick jag ut och gick en vända till lilla återbruket och sedan vidare på en promenad i halkan.

Väl hemma lagade jag en chili-gryta och så ringde kusinen som jag aldrig umgås med fast hon är min enda släkting i Sverige frutom broder.
 Hon bjöd på fika så jag åkte över för att se hur hennes trea ser ut nu när allt är färdigt och renoverat.

Sedan plockade jag upp kollega/vän B,  vi skulle till Signalistgatan för det var öppet hus hos http://www.chrisolin.se/ och http://zbh.se/, plus smycken och Tupperware-grejer.

Hittade ett jättefint lila linne och en hallonröd tunika! 
En färg jag aldrig haft men eniga röster sa att den passade... hmmm. vi får se.
Jag gillar verkligen att komma dit för det är så trevliga människor som har butikerna och superbra service, och alltid stöter man på bekanta från alla håll och kanter där.
 Fanns massor jag ville ha men plånkan säger nej, förpliktar att bli husägare! :o)

För övrigt hade jag en väldigt trevlig kväll igår med Nettish och Carro,  mycket underhållande att höra Carros story om separation... ja, det är ju inte roligt men ibland måste man se humor i eländet och det kan hon!
Love them!!

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-19 22:53:56

Låter som en trevlig helg! Lycka till med ny arbetsvecka. Hoppas det går bra med lägenhetsförsäljningen och visningarna.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-19 23:14:43

Att kunna se humorn mitt i det jobbiga är verkligen en tillgång!

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-02-20 15:14:14

Ja nu blir det till att prioritera, tänk va mycket du kommer att önska dig till trädgården i vår. Nya utemöbler, plantor, krukor ja jisses, men kul blir det!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela