TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag är så lycklig...

Publicerad 2012-02-03 09:03:46 i Allmänt,

... över att det blev fredag denna vecka också!

Vilken tur att jag jag vann två flaskor rött på vinlotteriet igår.
Fast det känns lite som om kan man ifrågasätta hur jag kan vinna för tredje gången på raken som gör lotterna, haha.


Häller rött vin i vinglas.

Ja, nu är det faktiskt flera vinster,  högsta vinsten är fyra flaskor, nästa vinst tre stycken,  tre personer vinner två flaskor och två personer vinner 1 flaska var
.
Förut har vi haft både lotteri och vincirkel i ett så man var garanterad storpotten en gång under året i alla fall men med lite otur fick man ingen extraflaska alls under året så jag ville strukturera om och det verkar gillas.
En gång i månaden kör vi och med nya trevliga medarbetaren som började 1/2 är vi femton pers av arton som är med!

Nå... nu väntar två morgnar utan att behöva stressa iväg till en buss som inte kommer när den ska i kylan... fast det ska jag inte göra på måndag och tisdag för då ska hunden Elsa levereras till oss på morgnarna och då får jag åka med den snälla matten till jobbet när sambon passar Elsa..
Jag är ett stort fan av smidiga lösningar, speciellt när dom gynnar mej! :o)

Imorgon är det husvisning på detta objekt...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-surahammar-surahammars-kommun-centralgatan-15-3261923

och på söndag är det detta vackra hus som ska beskådas.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-surahammar-surahammars-kommun-centralgatan-15-3261923

Det ligger ju över vår budget... synd för det är billigare att bo i vad gäller driftskostnad.
Ska i alla fall bli spännande att se bägge för de ligger perfekt, centralt nära till tåget.

Jaha... egentligen ska man ju jobba istället för att sitta här och blogga men systemet är sååå segt så mitt tålamod tryter men jag kan ju slå en lov till mitt postfack... kanske har det kommit något spännande litet papper.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2012-02-03 09:20:34

Åh vad spännande att kolla på hus. Hoppas ni hittar något som passar! Kramisar :-)

Postat av: Selma

Publicerad 2012-02-03 11:17:46

Så spännande att gå och titta på hus. Jag hoppas verkligen att ni snart hittar ett som passar.

Postat av: E

Publicerad 2012-02-03 13:03:32

Men men men... du har ju lagt upp samma länk två gånger. Vissa hus nummer två nu, jag är nyfiken!! :0)

Postat av: Britt

Publicerad 2012-02-03 13:34:15

Vad billiga hus det är i Surahammar. Här i Luleå får man ge över miljonen för minsta lilla radhus om du inte kan tänka dig att bo någon mil utanför. Gå in och kolla husen i Luleå på Hemnet så ser du...rena rånet!

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-02-04 10:51:22

Helgen är rädda, ni vet vad ni ska göra och sedan fundera på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela