TyraTok

Livet är ett äventyr!

Musik till max...

Publicerad 2012-02-26 10:31:31 i Allmänt,

... blev det igår för jag hade köpt biljetter till Jill Johnson på Konserthuset till mannen i födelsedagspresent.

Han gillar henne skarpt,  jag tycker hon har en bra röst men hennes musikstil är inte min direkt.
Men det var faktiskt bra,  hon är otroligt naturlig och avslappnad på scen och berättade bakgrunden till alla låtar och det mesta skriver hon ju själv så det var helt OK.



Mannen var toknöjd och det är ju huvudsaken.
Sedan gick vi vidare till Sigurd 25,  det var extremt billigt att komma in när man visade upp sin biljett från konserthuset.
Annelie Rydé och Jan Johansen skulle spela och jag främst Rydés röst men Johansen kan man ju glo lite på. :o)
Sist jag glodde på honom,  ja lyssnade också förstås var i Playa Ingles 2006 så nu var det dags tänkte jag.

Vi hängde i baren och jag träffade lite folk från förr att snacka med men sen drog det igång och det var ett band från Uppsala som rockade röven av oss.
Tyvärr försvann vi i dimman emellanåt... ja alltså inte av alkoholen utan för att de antagligen hade fel på rökmaskinen.
Så kom Rydé och sjöng BARA hårdrock så det bara knottrade sej,   cheeeez vad hon var bra på det.
AC/DC-låtar i kavalkad och TT överlycklig  framför scenen, haha.



Sist jag såg Rydé var när jag klev i hennes sminkväska på Joar Blå i Enköping!
Jag jobbade i garderoben och hon skulle uppträda.
När jag öppnade dörren till toalettrummet såg jag inte att det stod en väska där...hmmm... kras sa det och hon vände sej om och skrattade medan jag högröd i ansiktet stammande  bad om ursäkt.
Ingen fara, sa hon bara glatt, hur trevlig som helst!

Sent omsider kom så Jan Johansen från en spelning i Stockholm så jag fick ta på mej haklappen. ;o)



När han klev upp på scenen fortsatte han i samma anda som tidigare artister,  bara hårdrock!!
Kan ni förstå att jag var i paradiset!!
Mannen är inte lika road som mej av den sortens musik och han var trött så vid ett-snåret åkte vi hem men jag hade kunna rocka hela natten! :o)

Han hade ju varit schysst nog att bjuda ut mej på mat innan konserten,  den godaste marulken jag ätit så jag fick ju vara lite schysst tillbaks.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2012-02-26 11:24:46

Både Rydé och Johnson är väldigt bra tycker jag! Bättre än Jill Johnsson!

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-02-26 11:59:13

Om Jill Johnsson har jag ingen åsikt, inte riktigt den sorts musik jag lyssnar till. Men konserter, musik man gillar... ja, det är fina upplevelser! Ni verkar ha fått valuta för pengarna, båda två. Härligt!

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-02-26 12:23:14

Låter som en toppenkväll!

Postat av: Britt

Publicerad 2012-02-26 14:29:58

Låter verkligen som en toppenkväll med god mat och bra musik.



Joar Blå i Enköping var evigheter sedan...typ 1982. Jag besökte stället en helg med goda vänner och det var kul...vad jag minns. Det var lite dimma då...och det var inte rökmaskinen :D

Postat av: Selma

Publicerad 2012-02-26 15:54:22

Det är lite besvärligt att ha olika musiksmak. Jag tror hellre jag ginge ut med dig än med din man.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-29 00:21:51

Vicke fin present!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela