TyraTok

Livet är ett äventyr!

På besök i det nya hemmet...

Publicerad 2012-02-24 21:33:12 i Allmänt,

... var vi idag på eftermiddagen,  vi skulle möta upp mäklaren så vi kunde mäta fukt på vind och i källare.

Jag följde ju med mest för att jag vill mäta fönster och sådana viktiga saker, haha.
Insåg dessutom att mitt linneskåp kan följa med på färden,  det får plats i matsalen!
Nu kan jag gå in på Jotex och beställa hissgardinerna jag gillade på rean och köpa mattorna till både inre och yttre hallen.



Här i gäststugan får dom bo som inte är rumsrena! ;o)



Dom kan få komma upp på altanen och äta då och då. ;o)



Inser att vi måste köpa en till frys och älskar tanken på att få ett stort skafferi!



Älskar också alla fina trägolv och den ulliga gråa mjuka mattan som ligger på varje trappsteg.
Lär inte frysa om fötterna när man ska ner och äta frulle.

Kursen i glasfusing jag var på igår var så rolig.
Svårt förstås men spännande.
Vi fick göra varsitt hänge i glas... får se vad det blir när det är bränt.



Det kan ju bli hur tokigt som helst! :D

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2012-02-25 00:43:47

Vad fiiint det ser ut! :) Är det toalett under trappan där?

Postat av: Selma

Publicerad 2012-02-25 07:49:24

Så roligt att ni kan börja mäta och planera på riktigt.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-02-25 08:58:27

Huset ser trevligt ut och spännande att planera för nytt! Hissgardiner är inte fel. Vi funderar mycket på hur vi löser gardinfrågan i vårt nybygge.



En av tjusningarna med glasfusing lär just vara att man inte vet säkert vad det blir varje gång.

Postat av: TT

Publicerad 2012-02-25 10:53:51

Densa, det är trappan ner till källaren där, mittemot går man in till köket.

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-02-25 12:26:41

Så kul att planera för nytt boende. Härlig trädgård och dessutom plats för icke rumsrena gäster... haha...



Ditt inlägg sprudlar av livsglädje!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela