TyraTok

Livet är ett äventyr!

En öppen vägg...

Publicerad 2012-06-21 22:51:12 i Allmänt,

... för de som vill måla har det kämpats för länge här i Västerås och nu finns den tack vare idogt arbete från den ideella organisationen Här får man!

Förra lördagen var det invigning men sonen kunde inte måla eftersom dagen regnade bort, till hans stora besvikelse.
Men på söndagen sken det upp!



När dotter J, pojkvännen T och jag kom dit på söndagkvällen var det full rulle, många var och målade.
Har bestämt mej för att beställa färger ihop med sonen och testa!
Har sparat alla stora bakstycken från garderoberna jag demonterade så jag har att öva på.
När jag var yngre ville jag lära mej paint-brush och air-brush men det blev inte så... får ta ut det på spray-burkar nu!

Tänk som man har oroat sej när sonen var i tonåren över detta målande... att åka dit och få framtiden förstörd av enorma skadestånd... spelade ingen roll vad jag predikade... har till och med jagat honom när jag sett honom måla en natt. :D
Fadern trodde han låg och sov fridfullt hemma hos honom  men icke,  jag som väntade på en taxi såg sonen och eldsjälen bakom den här lagliga väggen en natt i full färd att måla.
Oj så dom sprang när jag och E hojtade och sprang efter, hahaha.
Nu är jag otroligt stolt över hans talanger!!

Puppet, Västerås stora konstnär målade en första vägg.




Kolla in detaljerna som domkyrkans torn... fantastisk kille.

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-06-22 10:30:47

Mitt barnbarn Simon är jätteduktig på graffiti. Jag tycker också det är snyggt på rätt ställen, dock inte överallt. Minns ju hur det såg ut i Stockholms tunnelbana. Kul att du ska testa, hoppas få se resultat!

Kram

Postat av: E

Publicerad 2012-06-22 18:00:41

Haha, jag tänkte på den natten för ett litet tag sedan. Stackars R som inte vågade gå hem då. Om jag minns rätt sov han på en bänk i Folkets Park den natten :0) Men oj vad duktig han är på att måla, det var nog tur att han smygövade en gång i tiden. trots allt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela