TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man blir så sugen...

Publicerad 2012-06-16 11:18:32 i Allmänt,

... på att skaffa sej en båt när man tuffar fram på kanalen!



En fin liten träbåt som man kan övernatta i... men hur i hela fridens namn skulle man ha tid med det... så den fantasin får jag packa ner i en liten kartong ett tag till.
Hus, sommarstuga och husbil tar nog upp min fritid mer än nog!

Men vi hade sådan tur med vädret igårkväll,  sol och blå himmel,  goda räkor i gott sällskap och några glas vitt... en fulländad fredagkväll.
Träffade folk man inte ser så ofta och folk man ser ofta... jätteskoj var det!
Det bästa av allt var att det aldrig kom in någon nota!?



Men jag misstänker att den distribueras i efterhand. :D

När vi kom iland och skulle gå mot bilarna fick jag syn på denna enorma stubbe!



Så himla läckert att göra planteringar i den!

Kanske kan man spara någon stor granstubbe här sedan när vi får bort vår "vägg" av 20 meter höga granar men jag lär ju aldrig få en sådan här fantastisk stubbe på tomten.
Den här står på Schenströmska herrgården i Ramnäs.

Hela stället är underbart och förra året när vi kom iland från räkbåten fick vi sätta oss på den stora altanen med filtar och beställa in Irish fast de egentligen var uppbokade för bröllop,  toppenservice!
Men i år var det tyst och öde så vi åkte hem i god tid för att se Sveriges sista trista halvtimme av fotbollen.
Ja, vi såg ju 2-2-målet och hojtade så katterna nästan fastnade i taket men sen skrek vi inte mer... synd att det blev förlust men nu får vi hålla på danskarna.

Idag är mannen vid fiskesjön och städar men jag sov till åtta istället,  så trött efter denna vecka på jobbet och jag vill få iordning på sovrummet så jag skruvar isär gamla fula garderober och bubbar ner istället för att vara med där.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2012-06-16 11:42:54

Båt är liksom inte min grej men ändå. Jag vill ha en husbil.

Postat av: evapeva

Publicerad 2012-06-20 21:30:49

Jomenvisst - finfin kväll var det verkligen. Kul att ses igen. Hur blev det nu m facebook?? kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela