TyraTok

Livet är ett äventyr!

Noll inspiration...

Publicerad 2012-06-12 08:42:48 i Allmänt,

... mest transpiration hade jag igår när jag åter igen fick knöla med betyg som redan var satta och utlämnade...
Så trött så när jag kom hem så var jag tvungen att sova en skvätt efter middagen!

Vaknade med ett ryck av att mannen hojtade nere på gräsmattan, han höll på att röka sina fem fina harrar som han fick på fiskeresan och Sverige-matchen skulle precis börja i fotboll.
Herregud så hårt jag hade slocknat!
(Ja... fotbollen hade jag väl kunnat sova över...)
Och inte hade jag problem att somna vid 23-30-tiden fast jag hade sovit så länge tidigare så sömnen behövdes väl.  Ska bli skönt när sista avslutningen är över!

Mannen hade legat i under dagen i alla fall... kompenserat för alla fiskedagarnas bortfall av hemarebte. ;o)
Han hade köpt ny duschblandare och monterat dit så jag slipper duscha i samma heta vatten som han gör.
Han satte upp gardinstängerna i gäststugan så nu är den klar för sonen att flytta ut i, om han vill ha egen kuppe.
Ska han börja köra tidningar mitt i natten snart så måste han nog bo där ute så inte min skönhetssömn blir förstörd. ;o)

Mannen hade också kört hem husbilen och ställt på platsen han förberett... jag med mitt taskiga ögonmått trodde inte den skulle gå in där men det gick perfekt!

Han hade köpt en ny torkställning och satt fast ordentligt för den förra vi köpte... billigt skräp... pajade efter två veckor utan att vara alltför tungt belastad.
Så kvällens dagsverke för mej blir att tvätta då!

Jo,  jag hittade så snygga gardiner till köket igår så jag ska tvätta dem och hänga upp ikväll förutsatt att inget oförutsett händer på jobbet igen förstås.

Kommentarer

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-06-12 10:05:26

Det var en effektiv man - åtminstone den dagen... Skönt när saker och ting blir gjorda.

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-06-12 10:37:51

Ah, ska sonen sommarjobba o bo hos er? Vad roligt för dig att få rå om honom lite...fast inte mitt i nassen förstås!

Regntunga skyar även idag..

Kram

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-06-13 08:56:56

Oj, va ni håller på! Men så är det förstås att flytta in i ett nytt hus, massor av detaljer som måste till för att vardagen ska fungera!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela