TyraTok

Livet är ett äventyr!

Värsta stressen...

Publicerad 2012-06-14 22:28:49 i Allmänt,

... är över på jobbet nu,  tack gode gud!
Fattar inte att det ska vara så svårt att få saker och ting rätt från början...

Nå,  nu lägger jag den här perioden bakom mej och koncentrerar mej på att hinna med kollega U:s jobb och mitt.
U har tagit semester, bilat ner till sin lägenhet i France för att fira sin sextioårsdag,  är man avis eller är man avis...

Själv fortsätter jag dona här hemma när tid ges och jag är i och för sej nöjd med det.
Ikväll flyttar sonen ut till gäststugan så i helgen inreder jag mitt hobbyrum!!
Letade bord på Blocket men kom på att jag har ett slagbord i garaget som mannen monterade ihop.
Den vita gamla hyllan jag målade så fint när vi bodde i den stora fyran ska också flytta in där och sen behövs en smidig gästsäng,  typ bäddfåtölj bara.
Vad kul det ska bli att plocka fram pärlorna igen!!!

I trädgården slår det ut mer och mer fast värmen inte vill infinna sej...



Himmel så gott det luktar när man kommer uppför grusgången och vad glad man blir när man ser de gula liljorna!

Men vad blir det av det här?



Jag är inte speciellt duktig på blommor så jag har ingen aning om vad detta är.
Men det gör ju det hela lite mer spännande... ;o)

När jag skulle fota de liljorna hörde jag Sigge jama men jag kunde inte se honom...



Ser ni honom?
Det bara rasslade till nerför stammen, haha.



Den vita lilla busken i rosenrabatten ser ut så här när den slår och jag vet inte vad detta är heller men de är underbart vackra.
Får nog köpa mej en bok om växter i trädgården!

I eftermiddags var vi på banken, mannen och jag.
Vi hade möte med en jurist... dom kallade det livsbesiktning...  tja... vi diskuterade naturligtvis ekonomi och sånt men vi upprättade också ett testamente.
Vi är ju inte gifta och har inga gemensamma barn så det gäller att se om sitt hus ifall det händer något nu när vi köpt något ihop för första gången på dessa tolv år vi kamperat ihopl

Imorgon kväll är det dags för räk-kryssning på Strömsholms kanal.
Det var himla mysigt förra året så det blir det nog nu med och jag är ganska säker på att jag får räkor denna gång, inte grekisk buffé som i torsdags när kollega Inger och jag läst räk-kryssning på våra lappar och i mail fast det ingenstans hade stått det haha.
Folk tittade snett på oss när vi dividerade om att det var bäst att ta in vitt vin,  det skulle passa bäst till räkorna, hahaha.

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-06-15 09:14:49

Jag kan inte hjälpa till med blomnamnen jag är lika kass själv.

Jag blir mer avis på din kryssning än på din arbetskompis i Frankrike, haha

Vi drar upp till F-berg imorgon, ja du anar säkert vad vi ska göra...

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-06-16 07:46:53

Jag brukar kunna en del trädgårdsväxter men här går jag bet. Intressant projekt att fördjupa sig i det här! Det kanske är rariteter du har där!



Räkfrossa är inte helt fel, skulle´jag också kunna tänka mig och min bättre hälft också.



Vi är ju inte heller gifta och har gjort en sån där livsbesiktning. Det är nog väldigt bra att göra för att få ekonomin rätt och slippa ha arvingar som är i luven på varandra.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-06-16 07:47:48

Asch, det var ju jag som skrev kommentaren ovan!

Postat av: Bodypalace

Publicerad 2012-06-16 10:56:25

Våra sånna gula blommor har våra katter förstört för dom tycker om att leka med dom xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela