TyraTok

Livet är ett äventyr!

I stearinets sken...

Publicerad 2012-03-31 22:49:25 i Allmänt,



... myser jag trots att Earth Hour är över för länge sedan.

Många opponerar sej men jag tänker att många släckningnar små... och naturligtvis annat också som smartare belysning, sopsortering, mindre bilåkande... Hmmm... kanske inte nu när man ska börja pendla igen men i alla fall att man försöker med alla medel man kan att spara Moder Jord.
Trots allt är det imponerande att 147 länder runt vår jord anammat idén med tanke på all osämja världen över.

Mannen har influensa och är nerbäddad så jag myser för mej själv... tror katterna funderar varför allt är mörkt och jag fortfarande sitter upp.
Han ville i alla fall åka på Kanalmässan trots att han var het som en kamin hela natten och faktiskt var vaken när jag vaknade med ett ryck av en mardröm.  Sällan man kan prata med honom nattetid annars haha.

Så alltså åkte vi till Hallsta trots att jag tyckte han skulle ligga nerbäddad men jag kan inte tjata för jag är likadan...  hatar att ligga och göra ingenting trots feber och sjukdom.
Träffade min gamla goa chef från ICA Kvantum som nu är handlare där och så hade ju vår fiskeklubb en monter också.
Tog lotter, tävlade, fick goodiebags,  plockade smågodis och reklamgrejer som sej  bör på en mässa.

Efter det tittade vi in på Dollar Store som öppnade här förra veckan... långa köer men vi handlade lite i alla fall.
Hamnade bakom en barnfamilj i kön och den lilla grabben i vagnen blängde på mej oavbrutet hela vägen fram till kassan... han kanske kände på sej att jag inte hade någon dagisplats till honom haha.

Sedan slängde jag av sjuka gubben hemma och åkte på påskmiddag med pärltjejerna.
Köpte en massa nya grejer att dona med och åt god påskmiddag med äggbyte... mmmm vad mycket godis jag fick.
Åkte dock hem ganska tidigt eftersom jag inte hade pärlgrejer med mej och ville titta till sjuklingen.

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-04-01 18:42:30

Jag köper ofta kattmaten på Dollar Store, liksom förstås hygienartiklar och tvättmedel o sånt. Tänk snart är det påsk, har du börjat leta efter kvasten än?

Kramen

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-04-02 04:39:35

Jag surar över WWF och deltar inte i Earth Hour, förväntar mig att min strejk ska synas i statistiken (inte!);-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela