TyraTok

Livet är ett äventyr!

Grrrrr... morr och suck...

Publicerad 2012-05-19 11:26:08 i Allmänt,

... vad in i baljans sabla trött jag blir!

Skulle möblera om hyllorna i kylskåpet för att få det lite mer praktiskt för folk med min ringa höjd av 155 cm över havet.
Tur var väl det i och för sej men inte hade jag räknat med att jag skulle få ta ut hela rasket, försöka få isär alla lister så jag kunde skura glas och lister för det var ingen vacker syn, urk.
Jag vet inte vems åtagande det är att lämna kylskåpet fräscht men jag är besviken på att en hel lördagförmiddag går åt till sånt som ska vara åtgärdat när man flyttar in.

Så hade lillkatten ner min fina orkidé så knoppar och blommor rök när han jagade en fluga i det stora hallfönstret... snyft... så dagen her väl inte börjat lika strålande som solen har strålat hela morgonen.

Idag ska jag inhandla grill och ha en matig eftermiddag i trädgården på begäran av dotter J och T.
Menyn kom via SMS så jag utgår ifrån att jag kan luta mej tillbaks i hammocken! ;o)
Hoppas bara vädret håller i sej... ser lite grått ut ute nu när jag tänkte ta en macka i solen...



Prydde den stora stubben framför huset igår... krukan fyndade jag på auktion, stövlarna har jag själv gjort i cement och grisen är kvar efter dotter D, tyckte den matchade krukan så fint,  så det är bara blommorna som kostat mej dineros.
Har också satt ut tio små solcellslampor och igår kväll lös det så fint utanför, sånt gillar jag.

Paula undrade varför jag sover i en båthytt men det beror på att det stora sovrummet ska renovras så vi tyckte det var dumt att flytta in där utan vi sover i det lilla röda rummet som ska bli gästrum så länge.



Snygg matchning av sänkläder och tapeter va?! ;o)

Lite dumt att tapetsera ett så litet rum rött, jag hade not inte valt det men vi ska ha vita möbler där inne sedan för att det ska  bli ljusare.

Nu ska jag sätta fart med lite plock, dusch och köra skräp till återbruket innan jag åker in till staden och hämtar J och T.

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-05-19 12:24:25

tack för upplysningen, nu fattar jag! Ha en trevlig grillning!

Kram

Postat av: Denise

Publicerad 2012-05-19 13:15:58

Det är kul med husdjur ibland, som när man tar in hundarna och går in i köket, för att sedan vända sig om och mötas av en öppen altandörr igen :/ Jäkla Gaya!



Fint på stubben, en önskegris i trädgården är inte helt fel! :)

Postat av: E

Publicerad 2012-05-20 10:48:57

Usch, att behöva ta reda på annans smuts är inte skoj! :0( Men nu vet du iallafall att det är redigt rent!

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-05-22 20:52:52

mmm så fint ni har fått det redan. De där stövlarna eller kängorna gillar jag jättemycket. Vad fin den stubben blev... behövs så litet för att det ska vara det där lilla extra.



Lycka till med ert nya boende...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela