TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite häftigt...

Publicerad 2012-05-09 23:36:55 i Allmänt,

... att se hur katterna ändå bryr sej om varandra...
...eller i alla fall så bryr sej Sigge om Olle... kanske inte alltid tvärtom men säkert om det kniper riktigt.

Igår kväll kom bara Sigge hem och jag gick och la mej till slut efter att ha ropat flera gånger ut i mörkret efter Olle.
Vid tretiden inatt jamade Sigge så underligt,  inte alls de ynkliga se-mej-pipen så jag gick ner och tittade ut.
Utanför altandörren satt Olle och väntade på att bli insläppt!
Säkert hade Sigge hört honom jama och kom och väckte mej!



Efter jobbet idag for jag till lägenheten och tömde källaren och så tog vi de sista grejerna, äntligen!
Hade möte i fritidskomittén,  mitt sista för övrigt och sedan kom köparna för att få nycklarna.
Mannen hade åkt hem för att tömma bilen så jag fick vänta på att han kom tillbaks, lastade ner städgrejerna och  såg hur killen började riva ner tapeterna i köket. :o)
Tjejens mamma dök upp för att se lyan och hon var jättetrevlig.

Nu är allt på plats i vårt garage, pust!
  En pall och en taklampa är dock kvar för det behövde dom låna.
Jag gjorde en deal med dem som de gillade... att jag betalat hela hyran + två parkeringsplatser maj månad ut mot att dom själva skötte grovstädningen.
Ja, jag gillade också den förstås! :o)

Badrummet och städskåpet skurade jag och balkongen men eftersom de ska renovera får de ta fönstren och alla golv och lister själva sen.
I juli ska vi ses och skriva de slutgiltiga papperen när tjejen fyllt arton så nu hyr de av mej i två månader.

För övrigt fick jag en underbart vacker lila duk av mina rara kollegor U och M3 idag på jobbet.
  Ska fota när den används,  kommer att bli supersnygg dukning med den!

Nu är det dags att natta, imorgon eftermiddag är det dags för ett besök i Let´s Dance-studion för att se genrepet.

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-05-10 10:00:09

Hej, dina små ulltussar är nog världens lyckligaste nu när dom får komma och gå som dom vill.

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela