TyraTok

Livet är ett äventyr!

Som vanligt blev jag väckt...

Publicerad 2012-05-20 20:20:35 i Allmänt,

... av katter i sovrummet... denna gång var det Olle som kloade i madrassen vilket han verkar veta gör mej klarvaken!
Letade mej upp i den lilla hytten och gick ner och la mej direkt i soffan utan att ge dem mat för det fick dom så sent inatt.

Igår hade var dotter J och hennes T här hela eftermiddagen, vi grillade och åt så god mat.



Jag åt vildsvin, dom var skeptiska så de åt fläskytterfilé,  vi gjorde klyftpotatis, cole slow, majskolvar och en massa annat.
När vi satt och åt dök mannen hem från fisketur och med sej hade han sin yngsta dotter K som var hungrig som en varg passande nog.
Till efterrätt hade J gjord hallonmousse,  säger bara burp vad mätt man var efter allt gott! :o)

De ville hem till matchen så jag körde hem dem och några timmar senare var det dags att köra hem K några mil uppåt i länet.
Jag körde för jag gillar inte att åka i mörker, då vill jag ha kollen efter min älgkrock och det var nog tur det.
På flera ställen stod det hjortar i diket och när vi åkte hem stod en älg bredvid vägen i mörkret.
När vi åkte vid halv tolv smet Sigge ut och nu när vi kom hem var han puts väck. 
Kom inte hur mycket jag än ropade... blev allt lite nervis.
Men så gick Olle ut och så tog det tio minuter så var båda inne! :o)
Det var då dom fick mat i belöning så sent.

Så halv två la jag med, rejält trött efter att ha hållit igång hela lördagen.
När mannen kom ner vid sjutiden imorse sa han åt mej att gå och lägga mej i sängen och sova några timmar och det gjorde jag... till halv elva!
Himmel så skönt!
Sedan har jag hållit igång hela dagen igen och fått upp gardiner i både hall och sista vardagsrumsfönstret!




Det var så kalt innan men jag ville samtidigt inte ta bort ljuset... detta  blev jag nöjd med.
Satte samma tunna spets i fönstret i trappan för där är bra insyn när man kommer nerför trappan och på morgnarna kanske man inte är så himla välklädd!


Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2012-05-22 12:20:17

Va fint ni har det!

Vaknade imorse kl 6, alla tre djuren låg i bingen och jag kände något vid vänster revben. Jopp, en fästing hade bitit sig fast där, jätteliten men jisses vilken böld det blev när jag ryckte bort den! Fy bövelen, men jag kan ju inte ha djuren i bingen bara halva året, "ler", Blinka har fått Frontline nu , jag skiter i om det är giftigt, jag gör nog vad som helst nu för att minska ner antalet odjur i pälsen.

Katterna får däremot vara, tycker jag kan hantera att plocka dem än så länge i alla fall.

Kramen

Postat av: Zarah

Publicerad 2012-05-22 20:50:21

Vilken härlig kväll ni hade med flera av era godingar hos er. Nu är ju bästa tiden att bo in sig i ett nytt hus också, tror jag. Det är bara att njuta och planera...



Vildsvin, visst är det gott. Jag har ätit det ett par gånger och tyckte mycket om det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela