TyraTok

Livet är ett äventyr!

En effektiv helg...

Publicerad 2012-11-19 09:27:41 i Allmänt,

... blev det och det känns skönt för jag är faktiskt också utsövd!
 
I fredags kväll var jag och kollega B på en tjejkväll där femtio tjejer i olika åldrar minglar, shoppar lite och sedan lagar mat och äter tillsammans.
Denna gång var det dessutom vinprovning,  kul att testa på.
 
Det var meningen att B:s man skulle hämta oss vid 22-tiden och lämpa av mej på busstationen så jag skulle hinna med sista kvällsbussen hem,  men vi låg efter så i schemat att B övertalade honom att köra mej hem senare... och C är så snäll så det var inga problem.
Så vi hann med zumba-passet också... det skulle vara en test men  många tyckte det var så kul så vi stuffade på bra länge. :)
En jättekul kväll... hade jag åkt hem i tid hade jag nog inte shoppat ett par tokdyra stövlar men å andra sidan kan jag nog ha dem i 20 år.
Jag har provat dem förr, så snygga... nu var det 20 % och med lite vin i kroppen så...  :D
 
På lördagen var det pärlträff i byhåla och det var tur att Helena ringde och väckte mej vid 10.30 för annars hade jag missat den!
Det blev också en kul dag,  jag lyckades faktiskt få ihop lite smycken.. det var länge sen.
 
 
På söndagmorgonen blev jag väckt av yster hundvalp som hoppade upp i sängen och härjade en stund.
Lite senare skällde hon som tusan nere och jag undrade för mej själv varför inte mannen sa åt henne... till slut gick jag ner och där var tomt, förutom den skällande hunden och två sovande katter.
 
Läste på FB att han och hunden åkt ut på jakt så jag blev tvungen att skriva en kommentar om att han hade glömt en viktig detalj.
Men tydligen hade hon inte velat följa med utan  bara lagt sej i soffan... så alltså fick jag en rivstart men det var väl bra i och för sej.
Efter morgonpromenaden började jag måla vidare i vardagsrummet och börjar nu se ljuset i tunneln.
En vägg kvar och sen tapetsering av det mörka hörnet så... jodå till jul ska det vara fint där.
 
Och idag är det måndag... tänk att det ska vara så svårt att uppbåda arbetslust på måndagsmorgnarna...
När man väl är på jobbet så går det bra men innan dess...

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-11-19 10:30:02

Duktiga du :-)

Postat av: å

Publicerad 2012-11-19 10:33:58

Du hann med mycket du!
Ha dé!/Kram

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-11-19 11:16:12

Hej duktiga du! En valp som inte vill följa med ut på jakt? Ja hon var väl trött som matte..
November är tuff att ta sig igenom tycker jag, ser ingen ljusning i sikte, men det kommer väl
Ha en bra vecka/Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2012-11-20 11:55:45

Ett inlägg som det sprudlar energi runt. En finfin helg har du haft, det borde alla helger vara för alla människor... *s*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela