TyraTok

Livet är ett äventyr!

Borta bra...

Publicerad 2012-10-31 22:04:55 i Allmänt,

... och alltid jättekul att få dra iväg på lite äventyr... men alltid lika underbart skönt att få komma hem!
Man kan ju inte påstå annat än att man inte riktigt orkar med som förr, haha.
 
Festen blev jättelyckad med ca 50-60 pers och brorsan fick väldigt, väääldigt fina presenter.
Det var god mat och ett jättebra band vars spelning han fick i present av deras manager som tack för att lillebror fixat ett bra liv i Stockholm för honom med egen firma.
 
Men men...  han missade lite med hjälp i köket så mannen och jag slet på rätt bra med disk och stök men det var  kul för det kom folk hela tiden in i köket och ville hjälpa till,  ösa beröm över lillebror eller bara bekanta sej.
Jag trodde väl aldrig att all alkohol skulle gå åt för vi bar dit enorma mängder med vin, öl, cider, cognac, bacardi osv.
Att välkomstdrinken skulle ta slut anade jag för det är inte ofta man dricker Gula änkan-skumpa men resten trodde jag skulle räcka och bli över... så blev det inte... alltså en glad finsk fest. :D
Vi var hemma vid halv fem-snåret på söndagmorgon och brorsdotter som var chaffis hade det inte lätt i bilen eftersom brorsan spelade musik så det dånade. 
Här är min ena bror H till vänster, lillebror med näst äldsta dottern bredvid.
Hon är min guddotter och enormt duktigt på att måla.
Påminner väldigt mycket om dotter D i mångt och mycket! :)
 
Lite rolig meny på Lappi-restaurangen.
 
Hemma hos lillebror fanns äldsta dotterns husdjur i ett stort akvarium... Hugo.
 
Kan inte påstå att han blev någon favorit hos mej... urk...
Gillade denna skönhet mycket bättre!
Emma är en tio-årig koiikerhondje som jag inte sett på många år då hon mestadels bor med lillebrors exfru.
Sååå fin och trevlig hund och det var skönt att få gå ut på promenad i kylan med henne.
 
Hemresan gick bra med mindre blåst, god mat och lite goda drinkar och när vi väl var hemma åkte vi nästan direkt för att hämta hem lilla Sherry som blev överlycklig när vi kom. :)

Kommentarer

Postat av: Herta

Publicerad 2012-11-11 17:27:55

Skulle vara kul med en hund. Det gäller bara att fixa varje dags agenda så någon kan gå hem på lunchen, vem som nu skall göra det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela