TyraTok

Livet är ett äventyr!

Samspelet...

Publicerad 2012-10-08 22:10:11 i Allmänt,

... mellan hund och katter är nu ganska lugnt... alla verkar ha hittat sina roller.
Ingen katt springer i vild panik utan  bägge kan signalera att "rör mej inte" när Sherry stissar upp sej.
När vi äter har vi tre stirrande djur runt oss och Sigge äter gärna ur Sherrys skål,  hon vill jättegärna slicka deras skålar rena.
 
Sigge och hon leker dessutom bra ihop nu, han som inte gillade hennes ankomst.
Ikväll är första kvällen jag märkt lite avundsjuka i alla fall... Olle låg hos mannen i soffan och blev kliad och gudars var det störde Sherry.  Hon satt sej bredvid mej men blängde hela tiden åt deras håll, haha.
 
Olle smiter gärna undan och filurar för sej själv... han har mycket sårskorpor i pälsen och vill ha lite lugn och ro efter sina bravader ute i fält.
 
Han gillade hårda paket från Telia ikväll!
Och det upptäckte förstås Sherry...
Men konstigt nog lät hon honom sitta i sin lilla lådda!
Lite senare såg det ut så här... bägge hade behållning av plastbanden. :o)
 
Vi kom på igår att Sherry dessutom inte har gjort en enda pöl eller hög inne de två senaste veckorna!!
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-09 10:07:31

Godmorgon, som vanligt får jag fylla i alla uppgifter på nytt här i adressfälten, fattar inte varför, är det bara jag som har problem med det?
Igår tog jag Astrid på bar gärning då hon pinkade en stoor pöl i Blinkas hundbädd! Det har varit lugnt någon vecka så jag trodde det var en engångshändelse...blir så ledsen. Jag har stenkoll på sandlådan och gör rent direkt då någon varit i den så det är inte därför..
Sker det fler gånger måste vi nog agera och då blir det som för er, enda alternativet...trist
Kramen

Postat av: Denise

Publicerad 2012-10-09 14:12:30

Vad sött!! Var glad att du har katter som sätter en gräns, tänk om Chabo kunde gjort det... Men det går iaf framåt nu, hon kan ibland låta bli katterna utan att man säger åt henne. Det tog bara ett år ;) Men Gaya är en riktigt översittare mot fyrbenta haha..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela