TyraTok

Livet är ett äventyr!

Special delivery from Åsele...

Publicerad 2012-10-23 22:30:25 i Allmänt,

 
... kom det idag på posten!
 
Jag har funderat ett tag på vad jag ska ge lillebror i femtioårspresent förutom AC/DC-vinet jag köpt men så kom jag ju på att eftersom storebror H fick en tavla när han fyllde för tre år sedan så kan ju lillebror också få en.
 
H fick min favorittavla som jag köpt av dotter D men jag kände så att den liksom passade honom!
 
 
Han är själv väldigt konstnärligt begåvad och dessutom en riktig naturmänniska så Helsingfors-bo han numera är så det kändes rätt.  Och jag tror att den blev riktigt uppskattad!
Men jag saknar den... tycker den är så mystisk och läcker men kanske dotter D någon gång gör en liknande till ömma modern. ;o)
 
Lillebror har ju genomgått en levertransplantation för ca 10 år sedan så jag tyckte att tavla Vitala organ skulle passa honom. ;o)
 
 
Den var väl inpackad men jag var tvungen att packa upp den och njuta av den en stund innan jag slog in den för frakt via båt till Helsinki på torsdag.
 

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2012-10-23 22:33:23

Va hon kan Denise!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-24 21:58:49

När jag såg tavlan på FB först så gillade jag den inte. Tyckte just att den såg ut som ett organ, haha, utan att veta att den skulle föreställa just det! Och med tanke på vad din bror varit med om förstår jag sambandet också!
Kram

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-24 21:59:47

Glömde säga att du kan ha i grönsakerna redan från början, det blir inte mosigt utan bara saftigt och mustigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela