TyraTok

Livet är ett äventyr!

Total avkoppling...

Publicerad 2012-10-02 22:46:00 i Allmänt,

... blir det när man tillbringar en helg i stugan!
 
Tyvärr har det ju varit få sådana denna sommar men jag gillar hösten bäst där uppe i alla fall.
 
 
Exmannen med familj åkte upp på fredagkvällen och vi andra, bror, dotter J med T och jag, mannen och Sherry åkte upp på lördag förmiddag.
 
J  och jag gick en sväng i skogen på lördagen i regnet och plockade lingon och svamp innan vi grillade.
Högst avkopplande sysselsättning!
 
Det blev en höjdpunkt när exets sambo S och jag satt och pratade vid elden... så kom exet och satte sej bredvid S... och rätt som det var small det och bägge satt på marken med stora ögon, HAHAHA.
 
 
Nog för att bänken var murken men det var obeskrivligt att se dem sitta där... så han fick ställa upp på en bevis-bild för sin tyngd. :D
 
På kvällen käkade vi kräftor så det sprutade ur öronen på oss...  ja inte T och bror då men vi andra klämde i oss 4 kg lätt,  plus några nubbar, mums.
 
På söndagen var vi nästan alla ute i skogen... utom T och bror.
Ja, T pluggade och bror sov ikapp det han missar i veckan när han kör tidningar på nätterna men alla vi andra njöt av solen.
 
 
Till och med lilla T,  sex år gillade att plocka lingon och blåbär, hon brukar vilja ha mer action än så annars.
 
 
Sedan Stora fällde en massa har vi fått en vidunderlig utsikt över sjön när vi går upp en bit från vår stuga.
Man tappar helt greppet om hur vägarna går nu när man ser allt klart. :)  
Vi trodde det var vår udde vi såg nu men det är ju ön som vi tycker ligger långt bort när vi är nere vid sjön!
 
Sherry gick med husse och hade stött på både älg och skällde på en råbock och det är inte illa när man bara är tolv veckor!!
 
Hon är en tuff liten hund men ändå lättfostrad och lyhörd och så otroligt gosig.
Till och med exmannen, som hela tiden poängterar att han inte är en hundmänniska (kattfarbrorn som brorsan säger) tycker hon är såååå söt! :o)
Vi var alla chockade över hans uttalanden och gosande!!
 
Kändes vemodigt att behöva åka hem när det var så fint väder men men... man måste ju jobba också.
Just nu är det intensivt och jag har haft lite väl mycket inplanerat på fritiden också men det ska jag ändra på.
Ikväll var det modevisning inbokat och på torsdag tänker vi se genrepet på Ladies Night men sen ska jag banne mej bara ta det lugnt ett tag.
 
I alla fall till 25/10 när jag har bokat spa-kväll för kollegorna och sen åker vi till Helsinki dagen efter för att fira lillebror som fyller femtio.
Men alltså... innan dess... några veckor i lugn och ro förutom jobb.
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-03 08:49:40

Hej! Vilken supermysig helg ni fick. Jag plockade också lite lingon i helgen, bara för att de lockade så röda, annars äter inte jag lingon men Hasse får väl ha dem till köttbullarna. Roligt att höra så mycket positivt om lilla Sherry, det är ju ändå lite av ett lotteri när man skaffar hund, man har ingen aning om vilken natur som döljer sig där.
Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2012-10-03 19:13:57

Det där med arbete det tar faktiskt onödigt mycket tid.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-04 21:29:09

Så nu sitter du och dreglar på Ladies night?
Joru, nog är bläcksvampen svart, när den blir gammal, o då är den definitivt oätlig! Den ska vara fullkomligt vit om man ska äta den, börjar det blir rodnande eller gråsvart kan man skära bort det, men jag tar inga såna svampar!
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela