TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vad är det som gör...

Publicerad 2012-10-17 21:26:00 i Allmänt,

...att vatten är så rogivande?
 
Jag tycker det är mycket roligare att ställa bilen nere i småbåtshamnen än på andra sidan sta´n för det finns alltid något att se... det är föränderligt och som sagt... rogivande.
Intalar mej att jag jobbar bättre när jag kommer från det hållet men det är säkert bara inbillning... eller inte!
 
Den här vyn kanske inte var så snygg om man ser till färgen på Svartån men som det sas på FB... det matchar det gröna i alla fall.
 
 
På vägen hem fotograferade jag lite snyggare vyer.
 
Om jag någonsin flyttar tillbaks till Västerås vill jag bo så jag kan gå ner till vattnet.
Jag vill kanske inte bo i de nybyggda tätt stående husen i hamnen men det kommer jag inte heller att ha råd med men när vattnet i alla fall.
 
Imorgon ska vi åka till Örebro och gå på nätverksträff så det blir säket någon bild därifrån också... får se om deras vatten är lika brunt. :o)
.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-18 21:55:02

Nätverksträff, nu räckte inte fantasin till...undrar vad det innebär, och med vem?
Om det inte slutar regna snart så vet jag inte vad jag gör, jag har aldrig varit särskilt väderkänslig men detta pissande går mig på nerverna. Man kan ju inte vistas utomhus oavsett hur man klär sig, man blir blöt in på bara kroppen.
Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2012-10-19 22:46:41

Vatten är både vackert att titta på och rogivande i rätt miljö. Men vatten ska hålla sig på "rätt plats" annars är det otäckt... tänker på tsunami, översvämningar i hus eller översvämmade
vägar/tunnlar.

Ajaj... ikväll ser jag spöken när andra ser det vackra... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela