TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vad har lapp på lapp men ingen söm...

Publicerad 2012-10-21 18:05:43 i Allmänt,

... och svaret är förstås ett kålhuvud!
 
Eftersom mannen kom hem med nymald älgfärs igår blev det kålpudding idag,  himmelskt gott blev det!
Chockade dessutom kroppen lite med att cykla upp till Willys.
Här i byhåla blir det inte mycket cyklande av vilket är synd.
I staden cyklade jag till jobbet när väder och vind tillät men nu är det ju tåg, buss eller bil som gäller.
Åker jag bil brukar jag ju få gå en bit men det ger inte mycket motion inte...
 
Åt dessutom så mycket godis igår när vi hade en pärlträff här i byhåla så jag behövde röra mej och jag är nöjd med att jag trampade uppför backen utan större stånkande.
Tänker börja simma lite med en kompis som går regelbundet här... det är skönt att träna på hemorten... slippa åka hem svettig eller nyduschad och blöt i håret.
 
Som sagt så var det pärlträff igår och jag fick lite uträttat,  ett nytt armband, ett som legat blev klart och så fixade jag ett halsband åt en kollega.
Skönt att det bara är några hundra meter till Surahammars Folkets Hus att släpa sin stora väska med grejer.
 
Var hem en sväng mitt på dagen för jag fick besök av väninnorna A och M.
M var nyfiken på huset och hade med sej fina blomster.
 
Lite synd att det första folk ser är den här hemska synen.
 
 
Vi har en fruktansvärt ful trappa!!
Dessutom... när någon kommer dånar det i hela huset!
Nu har mannen tagit bort räcket och snart kommer åbäket väck och en liten altan på ca 4 kvm byggs med trappa ner mot grusgången.
Så kan man ha ett litet bord och två stolar för frukostätande där morgonsolen finns.
 
Sa ju att jag skulle sätta in några bilder från Örebro.
Vi var alltså på nätverksträff i torsdags och  Paula i pörtet undrade vad för slags träff.
Jag jobbar som handläggare med att placera barn på förskola, fritids och även elever i skolan.
Vi gör också administrativt jobb åt skolorna.
 
För några år sedan startade två kollegor till mej en nätverksträff och sedan har budkavlen gått vidare, vi har varit i Uppsala, Linköping och nu alltså Örebro.
 
Jag blev så imponerad över att de har lila stadsbussar där!
 
Och se så härligt de har vid Svartån, som inte heller var så brun som vår!
Så mysigt att kunna sitta där och käka och sola under sommaren, mitt i staden!
I Västerås kan du sitta på en parkbänk en bit från ån...
 
Vi fick gå en snabb rundvandring på slottet med en mycket duktig guide,  tyvärr lite för kort, hade velat höra mer historier av denna kunniga man men det hanns inte med.
På lunchen hann vi ut en sväng för att kolla lite i butiker och när träffen var slut gick vi och tog några glas vin och pizza innan vi tog tåget hem.
Jag har så underbara, roliga kollegor som allltid är pigga på lite skoj och mys.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-22 16:06:53

Okej då, trappan var inte snygg, men tur att du har en händig karl! Hade det varit vår trappa så hade den sett ut så tills vi vunnit en förmögenhet och kunde anlita hantverkare...
Du får väl ta o visa lite från insidan av huset också tycker jag...
Kramen

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2012-10-23 06:22:27

Morning! Örebro är en vacker stad! Jag tillbringade ju sex veckor där under min strålbehandling för några år sedan....

Maken gjorde ett golv vid vår trapp.."Bron"...där ute trivs jag!
Kramen!
Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela