TyraTok

Livet är ett äventyr!

Veckan gick fort...

Publicerad 2012-10-06 09:07:15 i Allmänt,

... ja i raketfart... tack och lov är det lördag...  solen skiner så fint... och jag startade dagen med att tokgråta  kudden dyngblöt!
 
Drömde att det satt ett lodjur utanför som jag inte kunde skrämma bort och så hörde jag folk skrika... så kom Olle hem och det var bara en halv blodig katt.  Han var så blodig så jag vågade inte ens ta i honom... så jag grät över honom och min egen ynklighet... jag som inte kunde ta hand om min skadade katt.
 
 Antagligen drömde jag detta för att Olle kom hem haltande igår igen... har väl varit ute och slagits förstås... troligen inte med ett lodjur dock. ;o)
Sigge fyllde ett år påminde Agria mej med ett käckt SMS men vi fick skippa partyt för Olle orkade inte riktigt med öppen lucka och fiskdamm. ;o)
 Men mannen och jag firade för oss själva med älg-fransyska, gräddsås och rödtjut.
Eller för oss själva... runt  bordet låg tre djur utspridda och glodde haha.

Efter jobbet åkte jag hem via Hallsta och köpte en bur jag hittat på en köp/byt/sälj-sajt på Facebook.
Trehundra pix för en ny bur är ju perfa, vi behövde en till min bil också.
Trevliga människor med två små hundar och en nyfödd bebis... ja dom lär ha fullt upp!
 
Passade på att gå in på ICA i  Hallsta också, det saknar jag här i byhåla.
Naturligtvis en tur på Åsby också och därifrån kommer man ju aldrig tomhänt.
 
Den här keramik-killen kunde jag då inte motstå.
 
Har tänkt ägna helgen åt hemmet och så säger mannen imorse innan han åkte på jaktmöte att vi ska åka till IKEA och köpa garderober till sovrummet!!
Tankeöverföring??

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2012-10-06 09:20:14

Äsch, hur många gånger jag än skriver in Kom ihåg mig här på kommentatorsfältet så är det blankt nästa gång igen...
Det ser ju ut att bli strålande väder, skulle aldrig frivilligt sätta min fot på IKEA, haha! Men garderober är säkert bra att ha, vi har alldeles för få i lägenheten, vi har vår walking closet uppe på vinden!
Ha en fin helg, vilken otäck dröm!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela